Konstrukcja dwumembranowego siłownika hamulcowego typu 16/24 została zmodyfikowana. Produkt można zastosować w praktycznie wszystkich przyczepach wyposażonych w hamulce tarczowe.
Ewolucja produktu Wabco
Pod wpływem sugestii klientów, Wabco zmieniło konstrukcję dwumembranowego siłownika hamulcowego typu 16/24. Została ona zmodyfikowana analogicznie do zwartego siłownika typu 20/24. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększył się zakres zastosowania części. Dzięki ulepszonej konstrukcji sprężyny długość siłownika spadła o 12 mm. Pozwala to na montaż również w pojazdach o ograniczonej ilości miejsca.
Nowy siłownik będzie cechował się także dłuższą żywotnością. Bardziej trwałe połączenie pomiędzy przeponą a tłokiem oraz zoptymalizowane prowadzenie tłoczyska gwarantują lepsze działanie siłownika, zwłaszcza podczas jazdy w złych warunkach drogowych. Dodatkowe uszczelnienia uniemożliwiają dostawanie się wody do wnętrza zaworu roboczego, nawet w razie zgubienia zatyczki ochronnej.
Ze względu na modyfikacje następuje zmiana numeru produktu. Stary numer siłownika 16/24'' to 925 384 001 0, nowy to 925 384 010 0. Poniżej przedstawiono najważniejsze dwumembranowe siłowniki hamulcowe dające się zastosować w praktycznie wszystkich przyczepach wyposażonych w hamulce tarczowe.
Typ | S maks. [mm] | L1 [mm] | L2 [mm] | Ø D1 [mm] | Numer produktu | Przedłużający przewód przyłączeniowy |
---|---|---|---|---|---|---|
16/24" | 57/57 | 229 | 89 | 184 | 925 384 010 0 | 925 384 050 2 |
20/24" | 64/64 | 240,5 | 89 | 184 | 925 380 101 0 | 925 380 050 2 |
W ofercie producenta znajdują się także przedłużające przewody przyłączające, umożliwiające instalację siłowników także w ciasnych miejscach. Producent przypomina, że wymiana urządzeń innych producentów lub siłowników poprzednich generacji jest dopuszczalna tylko parami na oś. Więcej informacji można zasięgnąć u doradcy, lub odwiedzając stronę internetową Wabco.
Komentarze