W Darlington, w Wielkiej Brytanii, ruszyła produkcja silnika Cummins L9N, który jest pierwszym silnikiem CNG wyprodukowanym w brytyjskiej fabryce w 58-letniej historii zakładu.
Silnik do autobusów Cummins produkowany w Wielkiej Brytanii
8,9-litrowy silnik L9N (280–320 KM) cechuje się wyjątkowo niską emisją CO2, NOX i cząstek stałych, a także wydajnością i niezawodnością na poziomie silników Diesla, których Cummins w Darlington produkuje 72 000 rocznie. L9N może być zasilany sprężonym, skroplonym lub odnawialnym gazem ziemnym, co znacznie zmniejsza emisję CO2 na wszystkich etapach łańcucha paliwowego.
– Silniki Cummins zasilane gazem ziemnym to praktyczna i łatwo dostępna technologia dla klientów poszukujących cichej, oszczędnej paliwowo jednostki mocy o ultra niskiej emisji dla transportu miejskiego. Produkcja tych silników w Wielkiej Brytanii na potrzeby europejskich klientów – producentów samochodów ciężarowych i autobusów, usprawnia logistykę i przyspiesza nasze działania, a także wpływa pozytywnie na zrównoważony rozwój tej działalności – powiedziała Ashley Watton, dyrektor Bus Business Europe w Cummins.
Zaprojektowany z myślą o spełnieniu wymagań normy Euro VI Phase E, silnik Cummins L9N cieszy się dużym zainteresowaniem na europejskim rynku autobusów, szczególnie w miastach ze strefami niskiej emisji. Obecnie pomaga transportować pasażerów na miejskich trasach autobusowych w Polsce, Azerbejdżanie, Estonii, Hiszpanii i Turcji.
Cummins skraca łańcuchy dostaw
Produkcję silnika Cummins L9N przeniesiono z fabryki Rocky Mount Engine Plant w Karolinie Północnej w USA, aby zapewnić europejskim klientom szybsze dostawy. Dzięki skróceniu odległości i czasu wysyłki zmniejsza się złożoność łańcucha dostaw, a cały proces ma bardziej zrównoważony charakter. Produkcję przeniesiono w zaledwie sześć miesięcy, a dzięki całej inwestycji fabryka w Darlington znacznie się rozwinęła.
L9N ma wiele komponentów i części wspólnych z silnikami wysokoprężnymi serii Cummins L, po których odziedziczyły swoją prostotę. Pozwala to również montować je na tej samej linii montażowej co silniki wysokoprężne.
– Globalna sieć produkcyjna Cummins oznacza, że budujemy silniki tam, gdzie nasi klienci ich potrzebują. Wprowadzenie produkcji L9N do fabryki Cummins Darlington sprawi, że nadal będziemy mogli świadczyć usługi na wysokim poziomie dla kluczowych klientów firmy, w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na nasze produkty, szczególnie w Europie. – podkreślała Ashley Watton.
Silnik Cummins L9N jest jednym z wielu rozwiązań firmy w zakresie ultra niskiej lub zerowej emisji spalin, które są obecnie w fazie rozwoju lub już stosowane w napędach pojazdów i maszyn. Cummins wykorzystuje swoje doświadczenie w produkcji silników zasilanych gazem ziemnym do innych technologii silników o zapłonie iskrowym, w tym silników wodorowych wewnętrznego spalania.
Portfolio rozwiązań Cummins w zakresie systemów zasilania obejmuje ultra czyste silniki wysokoprężne, silniki zasilane gazem ziemnym, wodorowe ogniwa paliwowe i systemy akumulatorowe – wszystko to przyczynia się do realizacji strategii Destination Zero firmy Cummins.
Wkrótce otwarcie ECOS Cummins w Krakowie
Pod koniec roku Cummins otworzy w Krakowie nowoczesne Europejskie Centrum Odbudowy Silników. Nowy obiekt będzie pierwszym tego typu specjalistycznym ośrodkiem firmy w regionie. Dzięki inwestycji o wartości 10 mln dolarów, Cummins zapewni klientom strategiczne wsparcie w zakresie specjalistycznych procesów odbudowy silników oraz lepszą obsługę lokalnym partnerom, dzięki znacznie zwiększonym możliwościom dystrybucyjnym i magazynowym.
Komentarze