Francuska globalna grupa energetyczna i usługowa ENGIE oraz jej spółka zależna EVBox Group łączą siły ze Scania. Wszystko po to, by oferować dostawcom usług transportowych w 13 krajach europejskich zindywidualizowane i kompletne rozwiązanie e-mobilności.
Możliwość ładowania akumulatorów to konieczny warunek elektryfikacji transportu. Dla dostawców usług transportowych w miastach i w niektórych zastosowaniach regionalnych, często wystarczające będzie ładowanie w zajezdniach. Jednak w przypadku bardziej złożonych tras i w miarę postępów w elektryfikacji transportu potrzebne będą bardziej zaawansowane rozwiązania oraz możliwość ładowania w punkcie docelowym i dostęp do ładowarek publicznych, obecnie ograniczony.
– Kompletne rozwiązanie w zakresie ładowania obejmuje dostawę energii, sprzęt i oprogramowanie do ładowania, a także instalację, konserwację i inne powiązane usługi dostosowane do konkretnych potrzeb klienta. Współpraca z ENGIE i EVBox Group ułatwi naszym klientom elektryfikację floty oraz współtworzenie bardziej zrównoważonego systemu transportowego – podkreśla Alexander Vlaskamp, dyrektor sprzedaży i marketingu w Scania.
ENGIE wyróżnia się w sektorze energetycznym zarówno międzynarodowym zasięgiem, jak i silnym partnerstwem lokalnym. Jest w stanie zapewnić zarówno system energetyczny, jak i, dzięki EVBox Group, inteligentne i skalowalne ładowarki o dużej mocy, dostosowane do potrzeb klienta. Firma ENGIE ma bogate doświadczenie w dziedzinie ładowania pojazdów elektrycznych i systemów energetycznych oraz będzie projektować, sprzedawać, instalować i konserwować rozwiązania w zakresie ładowania elektrycznego i powiązanych z nim usług.
– Elektryfikacja transportu jest jedną z głównych inicjatyw na rzecz ograniczenia emisji, zwłaszcza że transport odpowiada za prawie jedną czwartą emisji gazów cieplarnianych w Europie. To partnerstwo stwarza nowe możliwości dla EVBox Group, a dzięki ponaddziesięcioletniemu doświadczeniu możemy być pewni, że nasza wiedza i konkurencyjna oferta będą wspierać firmę Scania w osiąganiu jej celów biznesowych i zrównoważonego rozwoju – mówi Kristof Vereenooghe, dyrektor generalny EVBox Group.
– Scania i ENGIE łączy wspólna wizja oraz ambicja, aby przewodzić zmianie w kierunku zrównoważonych rozwiązań transportowych. Europejskie partnerstwo na rzecz elektromobilności pojazdów ciężarowych i autobusów jest efektem wzajemnego zaufania wypracowanego w ramach naszej współpracy w zakresie pojazdów napędzanych gazem. Jesteśmy dumni, że możemy połączyć siły w nowym segmencie pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym, oferującym obiecujący potencjał w zastosowaniach miejskich i podmiejskich. ENGIE chętnie zaprojektuje, wprowadzi do obrotu, zainstaluje i będzie utrzymywać wiodące rozwiązania w zakresie ładowania i powiązanych usług dla klientów Scania, korzystając zarówno z własnej europejskiej sieci wykwalifikowanych techników, jak i z regionalnych partnerów – komentuje Shankar Krishnamoorthy, wiceprezes wykonawczy Grupy ENGIE.
– Rozwiązanie w zakresie ładowania znacząco wpłynie na zasięg i stan akumulatorów pojazdu elektrycznego, a tym samym na całkowitą ekonomikę eksploatacji dla naszych klientów. Wciąż uczymy się elektryfikacji ciężkiego transportu drogowego, a dzięki takiemu partnerstwu oraz ścisłej współpracy z naszymi klientami wspólnie możemy wytyczyć najlepszą drogę do dalszego rozwoju – dodaje Alexander Vlaskamp.
Zdaniem ekspertów Scania transport można przekształcić tylko poprzez analizę szerszego ekosystemu i współpracę z nowymi partnerami w celu przyspieszenia zmian. Współpraca z ENGIE i EVbox Group jest dla Scania kolejnym przedsięwzięciem w sektorze energetycznym – po wcześniejszej zapowiedzi dotyczącej dostaw akumulatorów. Współpraca koncentruje się na ładowaniu akumulatorów w zajezdniach i magazynach klientów – początkowo obejmie 13 krajów europejskich, a pod koniec 2021 roku zostanie rozszerzona.
Partnerstwo stanowi też ważny element zaangażowania Scania w realizację wytyczonych w oparciu o dane naukowe celów klimatycznych, które obejmują również pomoc klientom w dekarbonizacji ich działalności.
Komentarze