Medal na TRANSEXPO 2005 dla firmy Drabpol

, 3 października 2005, 0:00

Podczas III Międzynarodowych Targów Lokalnego Transportu Zbiorowego, odbywających się w dniach 22-23 września br w Kielcach, firma Drabpol – generalny przedstawiciel w Polsce niemieckiego koncernu Siemens VDO Trading otrzymała Medal Targów TRANSEXPO za Modulkombi 1572 – modułową deską wskaźników.


Modułowa deska wskaźników Modulkombi 1572 Siemens VDO to nowa jakość w kokpitach , stosowanych obecnie w autobusach, samochodach ciężarowych i pojazdach specjalistycznych. Urządzenie interaktywnie współpracuje z kierowcą, podpowiada ale nie absorbuje nadmiernie jego uwagi , zwiększając tym samym bezpieczeństwo pasażerów.
 

MOKI 1572 informuje i pokazuje kierowcy:
– temperaturę silnika
– stan paliwa
– prędkość obrotową silnika
– prędkość pojazdu
– stan świateł, kierunkowskazów, awarii, itp.
– pozostałe parametry według życzenia użytkownika na kolorowym ciekłokrystalicznym wyświetlaczu DMUX 32 C


Kolorowy, ciekłokrystaliczny wyświetlacz wraz z 32-bitowym mikrokontrolerem stanowi serce urządzenia. Komunikuje się z komputerem centralnym ZR sieci pokładowej KIBES poprzez dwuprzewodową szynę I-CAN (transmisja szeregowa według powszechnego standardu ISO 11898, SAJ 1939).
Może też wyświetlać parametry eksploatacyjne przekazywane z sieci KIBES oraz przyjmować sygnały z 6 przycisków monostabilnych umieszczonych pod wyświetlaczem. Poprzez własne dodatkowe połączenia CAN bezpośrednio steruje inteligentną kierownicą, radiem, nawigacją, telefonem komórkowym, internetem, itd.
Moduł jest elastycznie programowalny językiem wysokiego poziomu PLC-CAVTAN dającym szerokie możliwości użytkownikowi (jeszcze przed zakupem pojazdu) na zorganizowanie wizualizacji poza standardem fabrycznym.
Dodatkowe trzy wejścia VIDEO pozwalają na podłączenie na przykład: kamery kabiny pasażera, kamery cofania, obrazu z nawigacji.
Kierowca decyduje o wyświetlanej masce obrazu, natomiast stany awaryjne zagrażające bezpieczeństwu pasażerów lub na przykład zatarciu silnika itp. są sygnalizowane ikonami i sygnałem dźwiękowym.


Korzyści:
– eliminacja dodatkowych monitorów i wyświetlaczy
– elastyczność programowania
– modułowa budowa
– przejrzystość informacji dostarczanej kierowcy

Komentarze

Brak komentarzy