Wprowadzając na rynek bezobsługowe złącze uniwersalne, SKF pomaga operatorom flotowym i właścicielom ciężarówek w obniżaniu kosztów ich utrzymania, a więc przeglądów, zmiany oleju, czyszczenia i smarowania, zmniejszając również tym samym negatywne oddziaływanie na środowisko.
Osiem lat po tym, jak SKF wprowadziło pierwsze niewymagające konserwacji łożysko ze złączem uniwersalnym do samochodów ciężarowych i do urządzeń przemysłowych, firma przedstawia nowy zestaw ze złączem uniwersalnym. Nowy zestaw składa się z krzyżaka oraz niewymagającego konserwacji łożyska i charakteryzuje się optymalnym dopasowaniem części.
Jakość zapewniana przez firmę SKF oraz jej doświadczenie w dziedzinie montażu, a także doskonałe współczynniki tolerancji dopasowania przegubu i łożyska mają znaczący wpływ na żywotność elementów.
Bezobsługowe łożyska ze złączem uniwersalnym produkowane przez SKF pasują do prawie wszystkich modeli samochodów ciężarowych, m.in. marek Mercedes-Benz, Scania, DAF, Iveco, MAN i Neoplan, co dodatkowo zwiększa udział firmy w rynku europejskim. Szeroka gama rozmiarów, w jakich oferowane są zestawy, pozwala na ich użycie w większości urządzeń przemysłowych.
Poza tym, że łożyska bezobsługowe obniżają koszty ponoszone w związku z utrzymaniem pojazdów, przynoszą one również oszczędności w zakresie ochrony środowiska. Ocenia się, że wszystkie samochody ciężarowe zarejestrowane w Niemczech, a jest ich około trzech milionów, zużywają około 1350 ton smaru. Stosowanie bezobsługowych złączy uniwersalnych eliminuje ten problem. Zużycie 1350 ton smaru oznacza zanieczyszczenie 2 miliardów metrów sześciennych wody, czyli tyle samo, ile wynosi ponad połowa rocznego zużycia wody w gospodarstwach domowych w Niemczech.
Komentarze