Nowy DAF XF105

17 października 2005, 0:00

Podczas targów motoryzacyjnych RAI Commercial Vehicle Show, które odbywają się w Amsterdamie w dniach od 14 do 22 października 2005, firma DAF Trucks prezentuje nowy model — XF105.

Wszystkie modele DAF XF105 posiadają kabinę z płaską podłogą oraz zostały wyposażone w nowy model silnika PACCAR MX o pojemności 12,9 litra z systemem SCR oczyszczającym spaliny do poziomu emisji zgodnego z Euro 4 lub Euro 5.


W zależności od warunków eksploatacji nowy silnik PACCAR MX zapewnia zużycie paliwa niższe o 4%, co rekompensuje koszty stosowania dodatku AdBlue. Dodatkowe oszczędności przyniosą wprowadzane przez niektóre państwa europejskie programy motywacyjne pozwalające zrekompensować wyższe nakłady związane z zakupem pojazdów wyposażonych w bardziej ekologiczne silniki Euro 4 i Euro 5. Na przykład Niemcy proponują obniżenie obowiązujących w tym kraju opłat Maut.


]4P[
Okres eksploatacji przewidziany dla nowego silnika PACCAR MX o pojemności 12,9 litra wynosi aż 1,6 miliona kilometrów. Dzięki temu po okresie czterech do pięciu lat użytkowania wartość handlowa XF105 może być nawet o 15% wyższa niż wartość pojazdów Euro 3.


Dzięki zastosowaniu oleju syntetycznego wydłużono przebiegi między przeglądami technicznymi ze 120.000 do 150.000 km. Oprócz mniejszego zużycia oleju w okresie eksploatacji pojazdu oznacza to, że XF105 będzie trafiał na przegląd do warsztatu zaledwie raz w roku, a obsługa serwisowa po pierwszych 10.000 km nie będzie w ogóle potrzebna.
Przebieg bez wymiany oleju w skrzyni biegów i tylnym moście wydłużono do 540.000 km, co przekłada się na krótszy czas wyłączenia z ruchu, co – biorąc pod uwagę niezawodność silników XF105 – skraca czas przestoju do minimum i pozwala na obniżenie kosztów utrzymania aż o 10%.

Wszystkie wprowadzone udogodnienia zarówno dla kierowcy, jak i operatora sprawiły, że cena nowego modelu DAF XF105 została skalkulowana nieco wyżej niż XF95, głównie z powodu kosztów instalacji SCR niezbędnej do spełnienia wymagań dotyczących emisji spalin Euro 4 i Euro 5. Jednak koszty eksploatacji na przestrzeni całego okresu użytkowania pojazdu są niższe.


„Dla tych operatorów, którzy wolą niższą inwestycję początkową i zakup pojazdu Euro 3, nadal produkowany będzie DAF XF95 – tak długo, póki na rynku będzie istnieć zapotrzebowanie na taki pojazd. Produkcja XF95 Euro 3 na rynki UE zostanie zakończona wraz z planowanym na październik 2006 r. wejściem w życie wymogów Euro 4 dotyczących poziomu emisji spalin. Pojazdy Euro 3 muszą być zarejestrowane przed tą datą, co w istocie oznacza, że można je będzie sprzedawać tylko do lata 2006 r. Do tego czasu firma DAF oferuje klientom dwa rozwiązania: nowy XF105 spełniający wymagania Euro 4 i Euro 5 oraz popularny XF95 spełniający wymogi Euro 3 – oba zapewniają najlepsze osiągi, najwyższy komfort kierowcy i przestrzeń we wnętrzu.” – podsumował Kerry McDonagh.


 


Więcej szczegółów dotyczących nowego DAF XF105: http://www.daftrucks.pl/

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!