Timex S.A. uruchamia halę montażową naczep Kogel w Koniku Nowym

16 stycznia 2006, 0:00

Firma Timex S.A., generalny dystrybutor pojazdów Kogel na Polskę, uruchomiła w Koniku Nowym swą nową inwestycję – halę montażową naczep kurtynowych niemieckiego producenta.

W hali w Koniku Nowym przeprowadzany jest końcowy etap montażu naczep Kogel, zwany montażem SKD.
Dzięki stosowanemu systemowi logistyki transportu gotowe komponenty przyjeżdżają z Niemiec spakowane w „trójpaki”. System ten polega na zamontowaniu na jednej naczepie nośnej dwóch naczep rozłożonych na dwa podstawowe podzespoły: kompletnie uzbrojone podwozie i zabudowę. Dzięki temu systemowi Timex S.A. jest w stanie obniżyć koszty sprowadzenia naczepy do Polski.
SKD to montaż przemysłowy dający możliwość korzystania z zerowych stawek celnych przy imporcie części i zespołów pojazdów. SKD, wprowadzony w Polsce z początkiem lat 90-tych, miał być narzędziem zachęcającym firmy zagraniczne do wejścia na polski rynek poprzez zmniejszenie ryzyka i kosztów inwestycji zgodnie z sugestiami przedstawicieli Unii Europejskiej. Przed wyekspediowaniem takiego „trójpaku” konieczne są działania logistyczne u producenta obejmujące m.in. załadunek naczep na zestaw.

Ponadto, dzięki systemowi montażu SKD firma Timex S.A. wypracowała większą elastyczność w spełnianiu oczekiwań klienta. Każdy produkt końcowy montowany w Polsce może zostać doposażony w elementy, takie jak np.: dodatkowa skrzynia na narzędzia, dodatkowy kosz na koło zapasowe czy ekstra kosz na palety, ułatwiające konkretne zadania transportowe związane ze specyfiką przewożonych towarów.


Uruchomienie drugiej hali montażowej w Koniku Nowym stanowi uzupełnienie dla pierwszej hali. Oba obiekty tworzą pełen kompleks serwisowo – montażowy. Pierwsza hala przeznaczona jest obecnie wyłącznie do obsługi serwisowej gwarantującej szeroki wachlarz usług o najwyższej jakości. W drugiej, nowej hali przeprowadzany będzie wyłącznie montaż końcowy (w systemie SKD) plandekowych naczep Kogel typu SN i SNCO.


Nowa hala montażowa w Koniku Nowym jest bardzo nowoczesnym obiektem wyposażonym we wszystkie niezbędne narzędzia, spełniające najsurowsze kryteria normatywne. Jej potencjał to możliwość zmontowania 1800 naczep w skali roku. Przedstawiciele Timex S.A. zakładają, że naczepy kurtynowe montowane w Koniku Nowym będą stanowiły ok. 65% wszystkich tego typu pojazdów marki Kogel sprzedawanych na polskim rynku. W przypadku bardzo dynamicznego rozwoju rynku i zapotrzebowania przekraczającego obecne możliwości hali montażowej, firma Timex S.A. przygotowana jest na wdrożenie w przyszłości kolejnych tego typu inwestycji.


Nie bez znaczenia jest także wybór lokalizacji nowej hali montażowej i całego centrum sprzedażowego Timex S.A. Położenie po wschodniej części Warszawy owocuje dużo większym udziałem sprzedaży naczep do klientów lokalizujących swoje siedziby po prawej stronie Wisły. Lokalizacja ta wpisuje się także w plany budowy autostrady Berlin – Moskwa. Siedzibę Timex S.A. od węzła wjazdowego na tę autostradę będzie dzieliła odległość ok. 1,5 do 3 km – to bardzo komfortowe rozwiązanie dla ewentualnych klientów ze ściany wschodniej.


Hala Montażowa wybudowana na potrzeby Timex S.A. mieści się w Koniku Nowym przy ul. Terespolskiej 58



Parametry techniczne hali
Hala montażowa w Koniku Nowym ma tak dostosowane wymiary, by zestaw transportowy mógł swobodnie do niej wjechać. Jest to 4-nawowa konstrukcja o podstawie zbliżonej do kwadratu i całkowitej powierzchni 484 m2 oraz wysokości 8,5 m. Suwnicę zamontowano na wysokości 7 m, co było zdeterminowane przepisami bezpieczeństwa. Hala wyposażona została w 7 bram wjazdowych, każda o szerokości 4 m, z których 6 (czyli 3 nawy) jest przelotowych. Do hali przylega 126 m2 powierzchni magazynowej oraz pomieszczenie socjalne. Na pierwszym piętrze mieszczą się biura oraz przeszklony pokój dla inżyniera nadzorującego proces montażu. Na terenie całego obiektu zainstalowano dostęp do 230-voltowej sieci elektrycznej, dodatkowo wyposażonej w trzy gniazda o napięciu 380 V. Ponadto, w hali została zamontowana pełna instalacja sprężonego powietrza oraz nowoczesny system wentylacyjny i kotłownia gazowa.

Suwnica zlokalizowana na terenie hali może być sterowana na dwa sposoby: manualnie oraz drogą radiową. Suwnica wyposażona jest w dwa wózki, każdy o nośności do 3,2 t. Wózki mogą pracować indywidualnie bądź w sprzęgu. Cały proces montażu odbywa się na powierzchni płaskiej. Hala jest dodatkowo wyposażona w system prostowania ram zainstalowany z myślą o serwisie pojazdów powypadkowych.


Rozładunek i rozpoczęcie montażu
Zestaw dowożący naczepy wjeżdża bezpośrednio do hali montażowej. Najczęściej, w celu maksymalnej optymalizacji procesu, ciągnik zostawia naczepę wraz z załadunkiem wewnątrz zakładu, gdzie jest ona przejmowana przez transport wewnętrzny. Gotowe komponenty są rozładowywane za pomocą wózka widłowego. Suwnica zdejmuje kolejne podwozia naczep i następnie przechodzą one przez kolejne etapy montażu.


Całkowity czas montażu jednej naczepy, od momentu wjazdu ciągnika z gotowymi komponentami do hali do momentu zjazdu zmontowanej naczepy z taśmy, trwa ok. 8 godzin. Istnieje możliwość jednoczesnego montażu 3 naczep. Do obsługi taśmy obecnie potrzebne są 4 osoby. Istnieje jednak możliwość zwiększenia mocy przerobowych o 300% przez wprowadzenie zmianowego systemu produkcji.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!