Sprzedaż pojazdów Kogel na polskim rynku w roku 2005

, 6 lutego 2006, 0:00

Wyniki sprzedaży 2005
Zgodnie z informacjami uzyskanymi z firmy Timex S.A., generalnego importera naczep Kogel w Polsce; dane ze sprzedaży za rok 2005 wskazują, że marka Kogel jest w chwili obecnej drugą, najczęściej wybieraną marką naczep na polskim rynku.
Liderem sprzedaży pozostaje Schmitz, a zaraz po nim plasuje się Kogel, którego naczepy znalazły ponad 1000 nabywców w 2005 roku.
Z tej puli ponad 60% zostało zakupione u głównego importera naczep Kogel w Polsce – w firmie Timex S.A.

Zdecydowanie największym zainteresowaniem w roku 2005 cieszyły się naczepy kurtynowe, w szczególności z serii SNCO i SNCO910. Stanowią one aż 60% wszystkich produktów Kogel dostarczonych na rynek polski przez generalnego importera Timex S.A.
Drugim pod względem popularności typem naczep były naczepy burtowe z 27% udziałem w sprzedaży. Są one w dalszym ciągu stosowane w przewozie towarów między Polską a krajami Europy Wschodniej, w których obowiązuje zamknięcie celne.
Ponad 25% produktów Kogel, zakupionych u generalnego importera Timex S.A., było finansowane ze środków własnych klientów, natomiast reszta została nabyta w drodze leasigu. Wśród naczep Kogel oferowanych na polskim rynku przez Timex S.A. znalazły się:


Z rodziny TRAILER:
1. Naczepa burtowa Cargo-MAXX plus SN 24 P 90 / 1.110
2. Naczepa kurtynowa Cargo-MAXX plus SNCO 24 P 90 / 1.110
3. Naczepa burtowa z muldą do transportu ciężkich ładunków w zwojach lub szpulach SNCM 24 P 100 / 1.150 Coil-Mulde
4. Naczepa kurtynowa z muldą do transportu ciężkich ładunków w zwojach lub szpulach SNCC 24 P 100 / 1.150 Coil-Mulde
5. Naczepa burtowa mega X-MAXX plus SN 24 P 90 / 910
6. Naczepa kurtynowa mega X-MAXX plus SNCO 24 P 90 / 910


Z rodziny BOX:
1. Naczepa furgon lekko izolowana Cargo-BOXX plus SIKH 24 P 90 / 1.110
2. Naczepa furgon Cargo-BOXX plus SPKH 24 P 90 / 1.110

Z rodziny COOLER:
1. Naczepa chłodnia głębokiego mrożenia SVKT 24 P 50 / 1.110
2. Naczepa chłodnia głębokiego mrożenia SVKT 24 P 50 / 1.070


 


Trudny początek roku
Wg ocen firmy Timex S.A rok 2005 był bardzo specyficzny i charakteryzują go duże wahania wolumenu sprzedaży w poszczególnych miesiącach. Bardzo dynamiczny wzrost popytu na naczepy, głównie kurtynowe, jaki miał miejsce w pierwszej połowie roku 2004 był efektem zbliżającej się akcesji Polski do UE, a wraz z nią konieczność modernizacji środków transportu. Optymizm zapanował w całej branży. Większość przedsiębiorców dokonała wówczas planowanych zakupów w pierwszej połowie roku. Dynamicznie wzrastała liczba firm oferujących usługi przewozowe. Liczba licencji transportowych wrosła znacząco z 21 do 67 tysięcy. Zwiększenie podaży środków transportu oraz efektywności transportu w granicach 20-30% związanej z otwarciem granic przyczyniło się do spadku stawek transportowych.
W konsekwencji nastąpiło wystudzenia rynku i spadek popytu na środki transportu na przełomie października i listopada 2004. Stagnacja trwała do połowy roku 2005, kiedy to zaczęto odczuwać niewielkie ożywienie w branży transportowej, a wraz z nim ponowny wzrost zainteresowania przewoźników rozbudową oraz modernizacją parku maszynowego. Rosnąca ilość frachtów, przekładająca się na normalizację na razie na dość niskim poziomie wysokość stawek transportowych, sygnalizuje stabilizację na rynku.


Wzrost sprzedaży w przyszłości
Timex S.A. ocenia, że w 2006 roku z rynku wypadną mali nierentowni przewoźnicy, natomiast duże firmy rozpoczną zakupy na szeroką skalę.
Zapewne wzrośnie zapotrzebowanie na naczepy specjalistyczne do transportu towarów w obrębie Unii. Będzie to głównie naczepa kurtynowa typu MEGA zmodyfikowana pod kątem przewozu konkretnych towarów.
Timex S.A. planuje w roku 2006 wprowadzić do oferty również dwie nowości.
Będzie to naczepa podkontenerowa, a także nowa chłodnia Kogel. Chłodnia ta w chwili obecnej przechodzi zaawansowane testy na wymagających trasach Europy wschodniej. Jej światowa premiera jest przewidziana na kwiecień, a w ofercie Timex S.A. pojawi się ona na przełomie maja i czerwca 2006. Należy zaznaczyć, że z rynku nie zniknie chłodnia Kogel Chereau pozycjonowana jako produkt klasy premium.
Rok 2006 to dalszy ciąg wdrażania nowych rozwiązań pozwalających na utrzymanie najwyższej efektywności kosztowej produktów oferowanych przez firmę Timex S.A.
Dzięki otwartej hali montażowej Timex znacznie obniżył koszt transportu gotowego produktu do klienta, dzięki czemu produkt ten stał się zdecydowanie bardziej atrakcyjny cenowo.
Firma zakłada, że w niedługim czasie naczepy kurtynowe montowane w Koniku Nowym będą stanowiły ok. 65% wszystkich tego typu pojazdów marki Kogel sprzedawanych na polskim rynku.

Komentarze

Brak komentarzy