Multigrade: Nowe rozwiązania dla dokładnej filtracji oleju napędowego (przygotowała firma MANN+HUMMEL)

, 10 kwietnia 2006, 0:00

Specjalista w zakresie filtracji – firma MANN+HUMMEL z Ludwigsburga, ma w swoim programie m.in. filtry oleju napędowego w technice multilayer dla wozów ciężarowych.
Multigrade jest wielowarstwowym medium filtracyjnym, które poprzez różne tworzywa i włókna optymalnie wyłapuje zanieczyszczenia.
Oferując koncepcję Multigrade firma MANN+HUMMEL stała się wiodącym dostawcą na pierwsze wyposażenie na rynkach europejskich w zakresie filtracji oleju napędowego w wozach ciężarowych.

Z tego innowacyjnego rozwiązania korzysta również tzw. rynek wolnego handlu częściami zamiennymi.


 
Nowoczesne systemy wtryskowe, jak pompy dyszowe czy common-rail osiągają ciśnienia wtryskowe rzędu 2000 bar lub więcej. Dla minimalnego zużycia tych wysoko wartościowych systemów konieczna jest optymalna filtracja paliwa. Jedynie wysoce wydajne systemy filtracji paliwa są w stanie spełnić te wymagania.


Firma MANN+HUMMEL wprowadziła w kilka lat temu medium filtracyjne z wewnętrzną strukturą stopniową (medium stopniowe) dla silników diesla z pompą dyszową, które spełniało zwiększone wymogi w zakresie dokładności filtracji.
W międzyczasie MANN+HUMMEL uzupełniła rodzinę Multigrade o nową generację mediów filtrujących. Przy jednocześnie zwiększonej powierzchni osadzania się zanieczyszczeń i prawie stuprocentowemu oddzielaniu wody z oleju napędowego, nowa paleta mediów filtracyjnych z ekstremalnie wysoką dokładnością filtracji spełnia wymogi ochrony systemów wtryskowych przed ich nadmiernym zużyciem.


Koncepcja filtracji przy wykorzystaniu Multigrade jest bardzo skuteczna.
Po stronie napływu delikatne włókna tworzywa sztucznego o przekroju do 3 mikrometrów wyłapują większe zanieczyszczenia.. Na drugiej warstwie filtracyjnej osiadają pozostałe, drobniejsze zanieczyszczenia z paliwa. Obok wysokiego stopnia wyłapywania zanieczyszczeń, rozwiązanie to charakteryzuje także zwiększona powierzchnia dla osadzania się zanieczyszczeń, czego pozytywną konsekwencją są wyraźnie dłuższe odstępy między kolejnymi konserwacjami przy zachowaniu maksymalnej ochrony urządzeń wtryskowych przed zużyciem.


Dla najlepszej filtracji paliwa MANN+HUMMEL poleca trzy jakości filtracji:


Multigrade F_HC
bardzo dokładne medium filtracyjne dla wszystkich nowych systemów wtrysku diesla, pomp dyszowych i common – rail,

Multigrade F_HE
bardzo dokładne medium filtracji, udoskonalone dla wozów ciężarowych z systemem wtrysku common – rail,


Multigrade F_PF
specjalne medium dla wstępnej filtracji oleju napędowego z jeszcze większą powierzchnią dla osadzania zanieczyszczeń i bardzo dobrym stopniem oddzielania wody (od roku 2001 na wyposażeniu seryjnym wiodących producentów samochodów ciężarowych).


Filtry z medium filtracyjnym Multigrade są w tej chwili stosowane przez większość producentów wozów ciężarowych w Europie w wyposażeniu seryjnym z nową generacją silników diesla. Pod marką MANN-FILTER, są one dostępne również na rynku części zamiennych.


Podsumowanie:
Zalety Multigrade:
– spełnia wysokie wymagania producentów urządzeń wtryskowych,
– zapewnia prawie całkowite oddzielanie wody,
– dokładniejsza filtracja,
– większa powierzchnia osadzania zanieczyszczeń

Konsekwencje:
– ochrona urządzeń wtryskowych przed uszkodzeniem,
– dłuższy czas pracy,
– oszczędność kosztów poprzez obniżone zużycie i ograniczoną ilość napraw.

Komentarze

Brak komentarzy