Opony Continental do samochodów ciężarowych z najniższymi oporami toczenia dają operatorom floty sposobność do zredukowania kosztów.
Zostały ogłoszone rezultaty programu wewnętrznych testów przeprowadzonych przez zespoły badawcze i rozwojowe dla Continental Truck Tyres Europe: analizy porównawcze opon potwierdziły, że Continental ustanawia miernik niskich oporów toczenia. Wyprodukowane dla regionalnego ruchu opony wykazują nawet do 6 procent mniejsze opory toczenia niż porównywalne opony konkurencyjnych firm, a opony dla ruchu dalekobieżnego są lepsze o kolejne 8 procent w porównaniu do opon dla ruchu regionalnego.
Ceny paliwa nieustannie rosną, zaradni operatorzy flotowi muszą szukać sposobów na zredukowanie rosnących kosztów. Priorytetem jest zwiększenie wydajności zużycia paliwa dla obniżenia kosztów przejechanego kilometra – odpowiednio zaprojektowana opona może przyczynić się do osiągnięcia tego celu. Wprawdzie w teorii opony pojawiły się zasady, aby ustanowić nominalną wartość (3 procent) kosztów operacyjnych dla 40sto tonowych samochodów ciężarowych w Europie, wybór opon wpływa jednak bezpośrednio zarówno na koszty paliwa (17 procent), jak również na koszty utrzymania/naprawy (9 procent) – w sumie aż 29 procent wydatków determinowane jest przez opony.
Mając to na względzie, większość operatorów floty bacznie zwraca uwagę na odpowiednie użytkowanie opony dla optymalnego zużycia paliwa i zapewnienia ich długiej żywotności. Aczkolwiek, znaczenie oporów toczenia może być pominięte, co działa na szkodę operatorów floty. Biorąc pod uwagę korzyści finansowe dla dalekobieżnego transportu, dla osi sterowych, ośmioprocentowa poprawa oporów toczenia odpowiada 0.17 centom na kilometr lub oszczędności 340 Euro na normalnym rocznym przebiegu 200,000 km.
Dla osi napędowych oszczędności są jeszcze większe do 0.28 centów na kilometr lub 560 Euro na normalnym rocznym przebiegu. Mimo to opory toczenia są czynnikiem, który w najwyższej mierze determinuje oszczędności: dziesięcioprocentowa poprawa równoznaczna jest z oszczędnością 0.68 centów na kilometrze lub 1.350 Euro na całej naczepie.
Komentarze