Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA), organizacja zarządzająca sportami motorowymi na świecie, zatwierdziła nową, specjalistyczną oponę wyścigową Goodyear Truck Racing na Europejskie Mistrzostwa w wyścigach ciężarówek FIA 2006 (2006 European Truck Racing Championship). Opona została zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana, aby zapewnić uczestnikom wyścigów ciężarówek najlepsze możliwe osiągi.
Dotychczas Goodyear dostarczał kierowcom, biorącym udział w wyścigach ciężarówek, głównie opony na przednią oś – Regional RHS 315/70R22.5, jednak konstruktorzy poszukiwali bardziej optymalnych rozwiązań. Ich celem było stworzenie opony o zoptymalizowanej konstrukcji, składzie i rzeźbie bieżnika, przystosowanej do wysokich temperatur, prędkości i innych ekstremalnych warunków panujących na torze, przy zachowaniu odpowiedniej charakterystyki zużycia i przyczepności.
Opona Goodyear Truck Racing zbudowana jest na tej samej osnowie, co opona drogowa Goodyear Regional RHS 315/70R22.5. Konstrukcja opony została zaprojektowana w celu zwiększenia bezpieczeństwa i osiągów, głównie poprzez zmniejszenie ryzyka przegrzania oraz zwiększenie sztywności bocznej. Ponadto zastosowano specjalną kompozycję bieżnika, co w połączeniu z odpowiednią rzeźbą zapewnia lepszą styczność opony z podłożem. Bieżnik wyposażono dodatkowo w wewnętrzną warstwę bezpieczeństwa, która pomaga zmniejszyć przegrzewanie się opony oraz chroni jej konstrukcję przed przypadkowym uszkodzeniem lub nadmiernym zużyciem.
]2P[
Bieżnik opony Goodyear Truck Racing posiada asymetryczny profil, a jego rzeźba zapewnia najlepsze rozłożenie ciśnienia w kontakcie z nawierzchnią, odporność mechaniczną oraz dobre osiągi. Po założeniu opony na przednią oś, jej bark jest zaokrąglony od strony zewnętrznej. Konstrukcja taka gwarantuje dobrą przyczepność boczną w warunkach jazdy po nawierzchniach pylistych lub wilgotnych. Przeciwległy bark ma przekrój kwadratowy, co wzmacnia stabilność opony oraz – poprzez swoją rzeźbę – optymalizuje jej trakcję oraz właściwości podczas hamowania.
Opony Goodyear Truck Racing będą dostarczane przez firmę FEDIMA France, która obsługuje każdą rundę mistrzostw, jak również inne wyścigi w Europie. Nowa opona spełnia normy jakościowe przyjęte dla wszystkich opon oferowanych przez Goodyear oraz jest zgodna z europejskimi normami CEE 54. Opona nadaje się także do bieżnikowania.
Komentarze