Chłodnia Kogel – Chereau

, 15 maja 2006, 0:00

Owocem niemiecko-francuskiej współpracy siostrzanych przedsiębiorstw Kogel i Chereau, należących do monachijskiego Trailer Holding GmbH, jest nowoczesna chłodnia. Chłodnia Chereau dostępna w ofercie Timex S.A. od jesieni 2005 roku. Naczepa SVKT 24P 50/ 1100 powstała na bazie podwozia firmy Kogel oraz zabudowy chłodniczej Chereau.


Podwozie Kogel
Podwozie zostało wyposażone w wiele elementów montażowych niezbędnych do bezpiecznej i komfortowej eksploatacji. Posiada zabezpieczenia przeciw wjazdowe z tyłu oraz boczne, składane jednostronnie. Mechaniczne podpory naczepy ze stopkami kompensacyjnymi mają nośność 24 tony i również obsługiwane są jednostronnie. Za trzyosiowym agregatem umieszczono kosz na koło zapasowe wraz z zestawem narzędzi. Trzyosiowy agregat to konstrukcja modułowa z hamulcami tarczowymi o średnicy 430 mm lub bębnowymi. Układ hamulcowy wyposażony jest w hamulec postojowy ze sprężyną kompensacyjną.
Pneumatyczny układ zawieszenia zgodny jest z dyrektywą WE 71/320/EWG i posiada liczne systemy podnoszące bezpieczeństwo. I tak, na przykład, system RSS (Roll Stability Support) dba o optymalną stabilność jazdy na ostrych zakrętach lub w innych krytycznych sytuacjach na drodze. Znacznie przyczynia się również do zapobiegania wypadkom przy przewozie ładunków piętrowych lub ruchomych.
Instalacja elektryczna i elektroniczna jest zgodna z dyrektywą WE/76/765/EWG i posiada 15-stykowe złącze wtykowe oraz dwa 7-stykowe do przystawki ISO 12098 z przodu. Wielokomorowe tylne lampy pozycyjne zapewniają doskonałą widoczność na drodze. Ramę podwozia stanowi niska konstrukcja z płytą sprzęgu z 2” sworzniem królewskim według DIN 74080 / ISO 337 i przednim zwisem zgodnym z normą ISO 1726.

Zabudowa Chereau
Zabudowa chłodnicza spełnia wszelkie surowe wymagania w zakresie izolacji, stabilności, higieny i aerodynamiki. Ta samonośna konstrukcja skrzyniowa w całości wykonana jest z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem szklanym. Bezspoinowe połączenie zapobiega powstawaniu kolonii bakterii i tym samym odpowiada wymaganiom higieny dyrektywy HACCP (Hazard Analitycal Critical Control Points). Podłoga została skutecznie wyciszona i pokryta antypoślizgową powierzchnią z pokryciem poliestrowym, a łatwo zmywalne powierzchnie umożliwiają utrzymanie czystości i higieny.
Ścianka przednia posiada wzmocnienie z otworem montażowym dla agregatu chłodniczego Thermo-King lub Carrier. Ochronę ścianek wewnętrznych gwarantuje aluminiowa listwa odbojowa o wysokości 250 mm i grubości ok. 3 mm na ściankach bocznych oraz na ściance przedniej. Powietrze doprowadzane jest przez kratkę umieszczoną na ściance przedniej i specjalny płaski rękaw dystrybucyjny. Estetyczne wykonanie zabudowy dopełnia portal tylni z gładkiej stali szlachetnej. Dwuskrzydłowe drzwi z zabezpieczeniami ustalającymi uszczelnione są 7-warstwową uszczelką, a zamykane są dwoma obrotowymi ryglami.
Na uwagę zasługuje nowoczesna instalacja elektryczna. Światła boczne i obrysowe są diodowe, a oświetlenie wewnątrz zapewniają cztery lampy wpuszczone centralnie w sufit, z włącznikiem na przedniej ściance w obszarze przyłączy powietrznych i oświetleniowych.
Nie bez znaczenia dla operatorów flot jest kwestia ekonomicznej eksploatacji pojazdu. Wpływ na to ma doskonała aerodynamika zabudowy, która pozwala na obniżenie poziomu zużycia paliwa. Chłodnia charakteryzuje się jakością o współczynniku K=0,34 W/m2 st. C, co przekłada się na krótszą pracę agregatu i niższe zużycie paliwa przez instalację chłodniczą.


Generalnym importerem naczep Kogel w Polsce jest firma Timex S.A.

Komentarze

Brak komentarzy