Nowe rozwiązanie handlowe dla transportu lokalnego i regionalnego

, 22 maja 2006, 0:00

Europejski rynek samochodów ciężarowych w przedziale dopuszczalnej masy całkowitej 12-26 t charakteryzują naprawdę trudne warunki. Popyt jest raczej stabilny, a konkurencja ostra. Koncern Volvo Trucks wprowadza na rynek europejski nowe rozwiązanie handlowe, obejmujące zarówno samochody ciężarowe, jak i usługi, skierowane do segmentów, takich jak np. transport dystrybucyjny, wywóz odpadów, lekki transport budowlany i transport komunalny.
Volvo mocno inwestuje w wymienione segmenty rynku.

– To ważna część długoterminowej strategii Volvo Truck Corporation, polegającej na poszerzeniu i wzmocnieniu naszej pozycji w Europie w obrębie tych segmentów rynku, w których dostrzegamy znaczący potencjał – mówi Roar Isaksen, Dyrektor Europejskiej Dywizji Volvo Trucks. – W ramach naszej koncepcji handlowej możemy zaoferować zarówno nowym, jak i dotychczasowym klientom kompleksowe rozwiązania transportowe, obejmujące nowoczesne samochody ciężarowe i nowe usługi dostosowane do indywidualnych wymagań.


Dwa nowe samochody ciężarowe
Centralnym elementem oferty firmy Volvo są dwa całkowicie nowe samochody ciężarowe: Volvo FL i Volvo FE.
Volvo FL zajmuje segment pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 12-18 t, podczas gdy Volvo FE opracowano z myślą o nieco cięższych zastosowaniach, w segmencie pojazdów o masie od 18 do 26 ton. Obydwa pojazdy mogą być dostosowane do indywidualnych wymagań w wielu segmentach transportu lokalnego i regionalnego. Aby ułatwić klientom wybór najlepszego dla nich rozwiązania, a także, by skrócić okres pomiędzy złożeniem zamówienia a dostawą pojazdu, firma Volvo opracowała szereg rekomendowanych specyfikacji dla poszczególnych zastosowań, takich jak np. pojazdy furgonowe, śmieciarki, wywrotki, samochody gaśnicze, holowniki pomocy drogowej i zamiatarki uliczne. Na podstawie odpowiedniej specyfikacji bazowej można kontynuować przystosowywanie pojazdu do konkretnych potrzeb, wybierając odpowiedni typ kabiny i opcje wyposażenia oferowane w każdym segmencie. Firmy, które chcą mieć gotowe do pracy rozwiązanie prosto z fabryki, dostępne w krótkim czasie, mogą wybrać pojazd CitiPro – dostępny wprost z fabryki, kompletny 12-tonowy samochód dystrybucyjny Volvo FL z zabudową typu furgon i tylną windą załadowczą, gotowy do pracy w dniu dostawy do klienta.


Kompleksowa oferta dla firm operujących w terenie miejskim
U podstaw nowej koncepcji handlowej leży wnikliwa analiza potrzeb i okoliczności, które mają wpływ na codzienną pracę firm transportowych. Dla wielu firm działających w środowisku miejskim transport nie stanowi ich działalności podstawowej. Zazwyczaj zależy im na swobodzie prowadzenia swojej działalności kluczowej i nie są one zbytnio zainteresowane utrzymywaniem floty pojazdów.
To czego one potrzebują, to zarówno niezawodne samochody ciężarowe, jak i dobrze zaplanowana obsługa techniczna – większa wydajność pracy kierowcy i minimalna liczba przestojów – oraz usługi zapewniające płynną i bezproblemową realizację zadań transportowych.
– Wysoka niezawodność i szybki dostęp do serwisu są niezwykle ważne – wyjaśnia Roar Isaksen. – Wielu klientów oczekuje, że czas dojazdu do stacji obsługi nie powinien przekraczać 40 minut i że pomoc otrzymają natychmiast.

Usługi, które ułatwiają życie
Za pośrednictwem 1100 dealerów i stacji obsługi Volvo na terenie Europy firma wprowadza usługi, które zostały opracowane specjalnie z myślą o firmach zajmujących się transportem lokalnym i regionalnym. Celem jest, by dealer mógł pełnić funkcję miejsca, w którym klient ma dostęp do wszystkiego, co dotyczy jego działalności transportowej. Pośród nowych elementów oferty znajdują się kontrakty serwisowe, usługi ekspresowe nie wymagające wcześniejszego uzgadniania terminu, serwis ogumienia oraz krótko- bądź długookresowy wynajem samochodów ciężarowych. Kolejnym obszarem są szkolenia kierowców dotyczące ekonomicznej i bezpiecznej jazdy.


Rosnące oczekiwania w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony środowiska
Czynnikami, które odgrywały główną rolę przy projektowaniu nowych pojazdów Volvo FL i Volvo FE były nie tylko opłacalność i niezawodność eksploatacyjna, ale także troska o środowisko i bezpieczeństwo.
– Naszą ambicją zawsze było i jest oferowanie bezpieczeństwa na światowym poziomie- mówi Roar Isaksen. – Dobra widoczność i skuteczne hamulce przyczyniają się do zapobiegania wypadkom i podnoszą bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i innych użytkowników drogi. Aby wyeliminować ryzyko obrażeń kierowcy wywołanych skutkami wypadku, obydwa pojazdy: FL i FE zostały poddane testom zderzeniowym zgodnym z normami szwedzkimi oraz naszej wewnętrznej próbie zderzeniowej z nieruchomą barierą – tak samo jak większe modele naszych samochodów ciężarowych.
Dzięki nowym silnikom z technologią selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction), emisja spalin została znacząco zredukowana bez wpływu na zużycie paliwa. Volvo FL i Volvo FE już dziś są dostępne w wersjach spełniających normę emisji spalin, która na terenie Europy wejdzie w życie w roku 2009 (Euro 5). W porównaniu do poprzednich silników klasy Euro 3 oznacza to zmniejszenie emisji cząstek stałych o ok. 80% oraz ponad dwukrotne ograniczenie emisji tlenków azotu.
Rozwiązanie handlowe Volvo Trucks dla transportu lokalnego i regionalnego


Samochody ciężarowe
Nowe Volvo FL dla sprawnego transportu miejskiego w przedziale dopuszczalnej masy całkowitej 12-18 t.
Dostępne jako podwozie samochodu ciężarowego 4×2 w wielu wariantach dopasowanych do indywidualnych wymagań danego segmentu transportu.
Trzy typy kabin: kabina dzienna, kabina komfort i kabina załogowa.
7-litrowy silnik z układem wtryskowym Common Rail rozwijający moc 240 KM (920 Nm) lub 280 KM (1050 Nm).
Dostępny w wersji Euro 3 (poza Europą), Euro 4 lub Euro 5.
Kabina przetestowana pod kątem bezpieczeństwa zderzeniowego, elektronicznie sterowane hamulce tarczowe (EBS) i funkcja hamowania mieszanego (Brake Blending).

Volvo FL jest także oferowane jako dostępny prosto z fabryki, kompletny, gotowy do pracy samochód dystrybucyjny z windą załadowczą – Volvo FL CitiPro.


Nowe Volvo FE dla szybkiego i wydajnego transportu lokalnego i regionalnego w przedziale dopuszczalnej masy całkowitej 18-26 t.
Dostępne jako ciągnik siodłowy 4×2 oraz podwozie samochodu ciężarowego 4×2, 6×2 lub 6×4 w wielu wariantach dopasowanych do indywidualnych wymagań danego segmentu transportu.
Trzy typy kabin: kabina dzienna. kabina komfort i kabina sypialna – trzy pakiety wyposażenia, zależnie od obszarów zastosowań pojazdu.
7-litrowy silnik z układem wtryskowym Common Rail rozwijający moc 240 KM (920 Nm), 280 KM (1050 Nm) lub 320 KM (1200 Nm). Dostępny w wersji Euro 3 (poza Europą), Euro 4 lub Euro 5.
Kabina przetestowana pod kątem bezpieczeństwa zderzeniowego, elektronicznie sterowane hamulce tarczowe (EBS) z układem stabilizacji toru jazdy (ESP) i funkcją hamowania mieszanego (Brake Blending).


Usługi
Oprócz typowych dla firmy Volvo działań, takich jak usługi serwisowe, części zamienne, kontrakty serwisowe, finansowanie, itp., rozwiązania handlowe kierowane do firm zajmujących się transportem lokalnym i regionalnym obejmują także:


Golden Tease
Do 31 grudnia 2006 firma oferuje kompleksowe rozwiązanie transportowe, obejmujące leasing operacyjny pojazdu Volvo FL CitiPro. W ramach stałej opłaty miesięcznej klient otrzymuje:
Kompletny, standardowo wyposażony, 12-tonowy samochód ciężarowy z zabudową typu furgon i windą załadowczą z tyłu,
Złoty Kontrakt Serwisowy Volvo z pełną obsługą zapobiegawczą i naprawą całego pojazdu (wraz z zabudową i windą załadowczą),
ubezpieczenie,
szkolenie kierowców.

Ekspresowe Usługi Serwisowe Volvo
Wykonywanie prostszych napraw bez konieczności wcześniejszego uzgadniania terminu.


4Blue
Firmom, które zakupią Volvo FL lub Volvo FE przed 31 grudnia 2006 r. zostanie zaoferowany Niebieski Kontrakt Serwisowy Volvo po cenie 1750 euro, uwzględnionej w cenie zakupu pojazdu. Kontrakt ten obejmuje pełną obsługę zapobiegawczą przez okres czterech lat.


Volvo Truck Rental
Wynajem samochodów ciężarowych.


Driver Development
Szkolenie kierowców koncentrujące się na oszczędzaniu paliwa i bezpieczeństwie.

Komentarze

Brak komentarzy