DAF rozszerza swoją serię samochodów XF105

, 29 maja 2006, 0:00

Od czasu rozpoczęcia przez DAF Trucks produkcji ciągników XF105 4×2 w styczniu 2006 roku, do produkcji wprowadzono podwozia 4×2 pod zabudowę, jak również szeroką gamę wersji 6×2 nowego flagowego modelu DAF. Jesienią gama ta zostanie uzupełniona o podwozia w wersjach 6×4, 8×2, 8×4 oraz o ciągnik siodłowy 8×4 (FTM) z dwiema osiami napędowymi i dwiema sterowanymi, przeznaczone do zastosowań ponadgabarytowych.


Podwozia XF105 do zabudowy będą oferowane w wersjach: 4×2 o rozstawie osi od 4,90 do 6,90 metra i ładowności do 13 ton oraz podwozia 6×2 o ładownościach około 19 ton. Dostępne również będą wersje z osią tylną nienapędzaną o zawieszeniu pneumatycznym z pojedynczymi kołami oraz wersje z kołami montowanymi bliźniaczo dostępna zarówno z parabolicznymi resorami piórowymi lub zawieszeniem pneumatycznym. Jako opcja oferowane jest również pneumatyczne zawieszenie osi przedniej. Podwozia XF105 oferowane są również w wersji 6×2 ze sterowaną ostatnią osią tylną zapewniającą większe możliwości manewrowania i komfort w poruszaniu się po placach.


Ciągniki siodłowe 6×2 z osią wleczoną lub napędzaną
W gamie ciągników siodłowych, jedną z najnowszych oferowanych wersji są modele 6×2 z kierowaną i opcjonalnie podnoszoną pierwszą tylną osią. W pojazdach tych zwiększono maksymalny techniczny nacisk na siodło o około sześć ton, do ponad 18 ton. Ważną zaletą ciągnika z kierowaną pierwszą osią tylną jest jego duża łatwość manewrowania na ciasnych placach.
Dla firm transportowych, które nie zawsze potrzebują tak wysokiej rezerwy dopuszczalnych technicznie obciążeń, DAF oferuje ciągniki siodłowe XF105 z lekką i niekierowaną pierwszą tylną osią wleczoną z obręczami o średnicy 17,5 cala. Ciężarówki te charakteryzują się o prawie cztery tony wyższą Dopuszczalną Masą Całkowitą zestawu, sięgającą 44 ton.


Do specjalnych zastosowań ponadgabarytowych firma oferuje ciągniki siodłowe 6×2 XF105 z ostatnią osią tylną wleczoną o maksymalnym technicznym nacisku 8 ton; w wersji z kołami montowanymi pojedynczo lub bliźniaczo do maksymalnych technicznych obciążeń siodła do około 17,5 tony.

Ciągnik Low Deck
Do transportu towarów wielkogabarytowych DAF oferuje ciągnik siodłowy XF105 wersji Low Deck o siodle, którego wysokość od podłoża wynosi zaledwie 96 cm. Oznacza to możliwość stosowania naczep o wysokości wewnętrznej prawie trzech metrów i przewożenie ładunków o objętości do 100 m3. Ciągnik siodłowy XF105 Low Deck dostępny jest z rozstawami osi: 3,60 m lub 3,80 m. Ciągnik ten ma oś przednią o dopuszczalnym obciążeniu 7,1 tony z resorami parabolicznymi i oś tylną o dopuszczalnym obciążeniu 11,5 tony z zawieszeniem pneumatycznym na czterech miechach. Jako opcja dostępna jest również oś przednia z zawieszeniem pneumatycznym. W ciągniku Low Deck zbiorniki instalacji pneumatycznej i inne elementy zamontowano w miarę możliwości wewnątrz podwozia, zapewniając tym samym więcej miejsca na zbiorniki paliwa, których łączna pojemność może wynosić do 940 litrów.


Technologia SCR firmy DAF
Firma DAF stosuje technologię SCR DeNOx w całej gamie swoich modeli. W technologii tej do gazów spalinowych dodawany jest środek AdBlue, dzięki któremu tlenki azotu są rozkładane w katalizatorze DeNOx na nieszkodliwe substancje, takie jak azot i woda. Technologia SCR jest względnie prosta, niezawodna i skuteczna. Ponieważ ta technologia uzdatniania spalin nie wpływa na pracę silnika, możliwe jest zapewnienie optymalnych ustawień silnika i osiągnięcie idealnego procesu spalania, czego rezultatem jest niskie zużycie paliwa.
Ciężarówki XF105 są oferowane z nowymi silnikami PACCAR MX o pojemności 12,9 litra, które dostępne są w wersjach o mocach od 300 kW/410 KM do 375 kW/510 KM zgodnych zarówno z normą Euro 4, jak i Euro 5, które wyznaczają nowe standardy w dziedzinie sprawności, niezawodności i trwałości. W silnikach tych zastosowano nowoczesną instalację wysokociśnieniowego wtrysku paliwa SMART zapewniającą optymalne spalanie, a tym samym niskie zużycie paliwa oraz minimalną emisję cząstek stałych (sadzy). Dzięki temu silniki te spełniają wymagania norm Euro 4 i Euro 5 bez konieczności stosowania filtrów sadzy.

Komentarze

Brak komentarzy