Produkcja silników klasy 6/7

, 3 lipca 2006, 0:00

Spółki PACCAR Inc oraz Cummins Inc. ogłosiły zawarcie umowy przewidującej wyposażanie, począwszy od 1 stycznia 2007 roku, samochodów ciężarowych Peterbilt i Kenworth w Stanach Zjednoczonych wyłącznie w silniki Cummins o pojemności 6- i 8-litrów. Obie spółki opracowują teraz specjalizowane konfiguracje silników, które będą produkowane pod marką PACCAR.

– Umowa ta stanowi naturalne przedłużenie współpracy nad silnikami, jaką spółki DAF i Cummins prowadzą w Europie od siedmiu lat – mówi Tom Plimpton, Prezes PACCAR.
Cztero- i sześciolitrowe silniki Cummins pod marką PACCAR są już stosowane na zasadzie wyłączności w pojazdach ciężarowych DAF LF.
– Zawarta właśnie umowa dotycząca rynku północnoamerykańskiego umożliwi PACCAR konkurowanie na podobnych warunkach do konkurencyjnych dla niej firm, które stosują własne rozwiązania silników średniej mocy. Ponadto umowa ta znacznie ograniczy koszty homologacji zgodnie z EPA 2007, jakie występowałyby w przypadku wyposażania samochodów w silniki różnych typów.
Spółki Peterbilt i Kenworth będą nadal kontynuować oferowanie swoim klientom bogatej gamy silników dla pojazdów Klasy 8.

Komentarze

Brak komentarzy