Powstaje Kögel Polska Sp. z o.o.

21 sierpnia 2006, 0:00

Z połączenia sił producenta naczep i przyczep do ciągników siodłowych Kögel GmbH oraz generalnego importera w Polsce firmy Timex S.A., powstaje nowy podmiot Kögel Polska Sp. z o.o. 55% udziałów w nowej spółce przypadnie niemieckiemu producentowi naczep, pozostałe 45% należeć będzie do Timex S.A.
Firma Timex S.A. będzie nadal reprezentowała interesy Kögel jako dealer w Polsce.
Akt powołania nowej spółki został podpisany 12 lipca, a działalność operacyjną firma rozpocznie 1 września 2006.
Powołanie spółki Kögel Polska ma na celu umocnienie pozycji obu podmiotów właścicielskich – Kögel i Timex – na polskim rynku transportowym. Decyzja o utworzeniu Kögel Polska zapadła wspólnie i jest kolejnym krokiem w procesie ekspansji Kögel GmbH na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.


Wprowadzenie na rynek spółki Kögel Polska jest kolejnym krokiem w drodze do restrukturyzacji organizacji sprzedaży w branży naczep w Polsce. Kögel Polska przejmuje całość kwestii związanych ze sprzedażą – naczep i części zamiennych – jak i logistyką. Do kompetencji firmy należeć będzie współpraca z dealerami oraz obsługa ich zamówień oraz dbanie o kondycję i rozwój sieci dealerskiej. Jednocześnie Kögel Polska nie będzie prowadzić sprzedaży detalicznej naczep i części zamiennych oraz sprzedaży bezpośredniej z wyjątkiem obsługi dużych, kontraktów flotowych. Na rynku pozostanie trzech dealerów, którzy będą prowadziły działalność handlową – sprzedaż do klienta końcowego – w poszczególnych regionach kraju: północnym firma Eurotrailer, południowo-wschodnim firma ITC oraz centralnym, południowym i częściowo północnym – gdzie dystrybutorem pozostanie firma Timex S.A. Taka organizacja struktury sprzedaży i podział rynku przyczyni się do jego ujednolicenia oraz likwidacji wewnętrznej konkurencji, co przełoży się na lepsze dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb klienta.


Struktura organizacyjna
Na czele spółki Kögel Polska staną dwie osoby, które obejmą równorzędne stanowiska. Będzie to Krzysztof Adamiuk – dotychczasowy dyrektor sprzedaży w Timex S.A oraz Wolfgang Schuster – dyrektor sprzedaży Kögel na Europę Środkową i Wschodnią. Struktura nowej spółki jest płaska: trzech regionalnych kierowników sprzedaży, odpowiedzialnych bezpośrednio za realizację zamówień, dział obsługi posprzedażnej i centralny magazyn części zamiennych (części zamienne i serwis) oraz księgowość.


Plany sprzedaży
Szacuje się, że w perspektywie 3 lat rynek polski będzie się sukcesywnie rozwijał, a całkowity wolumen sprzedaży sięgnie ok. 15000 pojazdów ciężarowych, z czego nieco ponad 60% będą stanowić naczepy. W chwili obecnej struktura sprzedaży nowych naczep w stosunku do ciągników siodłowych kształtuje się 1,1 do 1 (na 1,1 sprzedanych naczep przypada 1 sprzedany ciągnik siodłowy). W najbliższej przyszłości rynek będzie ewoluować i wskaźnik powinien zbliżyć się do standardu Unii Europejskiej wynoszącego 1,3 do 1. Oznacza to, że wolumen całkowitej sprzedaży na rynku powinien sięgać ok. 10000 naczep, a w dalszej perspektywie nawet 13000. Wytworzy się nowy popyt, który jest szansą dla Kögel Polska na zwiększenie udziału w rynku.

„W tym roku w ofercie pojawiła się nowa naczepa kurtynowa Kögel Foxx. Jest to jedyna naczepa dostępna poprzez innowacyjny kanał dystrybucji – portal internetowy. Taki sposób sprzedaży to nowość na rynku, pozwalająca obniżyć cenę gotowego produktu. W drugiej połowie roku w sprzedaży pojawi się naczepa pod-kontenerowa oraz nowa chłodnia Kögel. W chłodni tej pokładamy duże nadzieje, gdyż to ona właśnie ma zapewnić nam wysoki udział w rynku pojazdów chłodniczych. Należy zaznaczyć, że z rynku nie zniknie chłodnia Kögel Chereau, pozycjonowana jako produkt klasy premium. Chłodnia Kögel charakteryzować się będzie natomiast jakością porównywalną do produktów konkurencji oraz niższą ceną.” –mówi Krzysztof Adamiuk.


Sieć serwisowa
Jednym z założeń nowej spółki jest reorganizacja sieci serwisowej pojazdów Kögel. Docelowo mają ją tworzyć profesjonalne warsztaty specjalistyczne rozmieszczone wzdłuż głównych szlaków transportowych Polski. Warsztaty te będą ściśle połączone z dealerami, odpowiedzialnymi za zarządzanie danym punktem. Liczba takich punktów zostanie docelowo zwiększona, zmniejszając tym samym liczbę punktów serwisowych nie powiązanych z dealerami. W dalszym ciągu Kögel będzie współpracował z niezależnymi serwisami posiadającymi autoryzację na naprawę osi firm SAF, BPW i Mercedes oraz na układy hamulcowe WABCO. Nowa organizacja struktury serwisowej ma na celu pełniejsze pokrycie Polski punktami serwisowymi, podwyższenie jakości obsługi klientów oraz lepsze zaspokojenie ich potrzeb.


Jednocześnie warto zauważyć, że w Koniku Nowym będzie się mieścił centralny magazyn części zamiennych zarządzany przez Kögel Polska oraz serwis. Poziom serwisu w tym magazynie wynosi ponad 80%. Oznacza to, że większość części (80%) potrzebnych w bieżącej eksploatacji pojazdów jest w nim stale dostępna. Zarządzanie serwisem, jak również halą montażową w Koniku Nowym nadal należy do kompetencji Timex S.A.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

31.63.200.*, 5 sierpnia 2011, 18:33 0 0

dawajcie moje siano [usunięte przez moderatora]. Pinky

Odpowiedz