Podczas Międzynarodowego Salonu Pojazdów Użytkowych, odbywającego się w dniach 21-28 września 2006r. w Hanowerze, firma Volvo po raz pierwszy publicznie przedstawi całkowicie nową rodzinę samochodów ciężarowych. Program odnowienia oferty zrealizowano w czasie krótszym niż dziesięć miesięcy.
Na stoisku wystawowym zaprezentowana zostanie pełna oferta Volvo: pięć nowych modeli samochodów ciężarowych, od segmentu pojazdów o średniej ładowności do prawdziwych mocarzy, przeznaczonych do przewozów długodystansowych.
Oprócz nowych produktów, tematem przewodnim na stoisku firmy Volvo podczas wystawy będzie ochrona środowiska i oszczędność w zużyciu paliwa. Dzięki technologii selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction), nowe modele samochodów ciężarowych Volvo już dziś spełniają normę emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie w 2009r. W porównaniu do aktualnie obowiązującej (do 1 października b.r.) normy Euro 3, nowy standard oznacza 80-procentowe ograniczenie emisji cząstek stałych oraz dwukrotne zmniejszenie emisji tlenków azotu. Jednak zrównoważony rozwój branży transportowej wymaga znacznie szerszych działań, zarówno dotyczących ochrony środowiska, jak i tych związanych z rosnącymi cenami paliw. Na stoisku firmy Volvo będzie można zapoznać się z kilkoma rozwiązaniami, które jeszcze bardziej mogą ograniczyć negatywny wpływ transportu na środowisko w perspektywie krótko- i długo okresowej.
Napęd hybrydowy – konkurencyjna technologia
Jedną z głównych atrakcji na stoisku Volvo będzie silnik hybrydowy, opracowany przez Grupę Volvo z przeznaczeniem do pojazdów o dużej ładowności. Jest to tzw. układ hybrydowy równoległy – połączenie silnika elektrycznego i silnika wysokoprężnego – w którym silnik elektryczny i jednostka D7 mogą pracować niezależnie od siebie. W prezentowanym rozwiązaniu „ujarzmiona” zostaje energia hamowania, dlatego rozwiązanie to jest szczególnie korzystne w transporcie miejskim, charakteryzującym się częstym zatrzymywaniem i ruszaniem pojazdu z miejsca . Badania wykazały, że technologia pozwala na znaczne, sięgające nawet 35% oszczędności paliwa, a to z kolei oznacza mniejszą emisję spalin i hałasu.
Co więcej, silnik wysokoprężny może być zasilany odnawialnym biopaliwem, dzięki czemu cały proces jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Prezentowana technologia jest intensywnie rozwijana i obecnie znajduje się w fazie testów w pojazdach. Firma Volvo przewiduje, że w ciągu kilku lat możliwe będzie wprowadzenie samochodów ciężarowych z napędem hybrydowym do produkcji seryjnej.
Fuelwatch – sposoby zmniejszania zużycia paliwa w perspektywie krótkoterminowej
Wprowadzone przez firmę Volvo pojęcie „Fuelwatch” oznacza zestaw środków, które firma transportowa może zastosować w celu zmniejszenia zużycia, a więc i kosztów paliwa. Rosnące ceny ropy mają coraz większy udział w kosztach bieżących firmy transportowej. Na stoisku firmy Volvo goście będą mogli bliżej przyjrzeć się środkom objętym programem Fuelwatch, takim jak np. układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu, który ostrzega kierowcę o nieprawidłowej wartości tego ciśnienia lub pakiety aerodynamiczne, które mogą zmniejszyć opór powietrza nawet o dwadzieścia procent.
Innym skutecznym sposobem obniżenia zużycia paliwa jest przeszkolenie kierowców w zakresie prawidłowej techniki jazdy. Firma Volvo opracowała szereg szkoleń, które koncentrują się na oszczędnym zużyciu paliwa i bezpieczeństwie.
Więcej informacji na temat tych szkoleń będzie zaprezentowanych na stoisku firmy.
Nowa wersja systemu Dynafleet z rozszerzonym zakresem usług i funkcjonalnością.
Na wystawie Volvo zaprezentuje nową wersję systemu zarządzania transportem Dynafleet firmy Volvo. Lepsza funkcjonalność nowych urządzeń Dynafleet usprawnia administracyjne czynności kierowcy, zwłaszcza przy wykorzystaniu internetu lub urządzeń zewnętrznych, takich jak np. komputer przenośny (laptop). System oferowany jest w trzech pakietach: „Perform”- obejmującym zarządzanie kierowcami i pojazdami, „Perform & Locate” – obejmującym dodatkowo funkcję lokalizacji pojazdów i zarządzania transportem oraz „Operate” – wzbogaconym o możliwość komunikacji kierowców z centralą i innymi kierowcami firmy transportowej. Na stoisku będzie istniała możliwość samodzielnego przetestowania systemu Dynafleet.
Bogata oferta produktów
Na targach Volvo pokaże przykłady zastosowań dla całej rodziny samochodów ciężarowych tej marki t.j.:
Nowe Volvo FH16 – wprowadzona w lutym 2006, zmodernizowana wersja z nowym silnikiem o mocy 660 KM, skrzynią biegów I-Shift i hamulcem silnikowym VEB+. Na stoisku Volvo zaprezentuje ciągnik siodłowy z kabiną Globetrotter.
Nowa generacja pojazdów Volvo FH i Volvo FM, napędzanych nowym silnikiem 13-litrowym lub udoskonalonym silnikiem 9-litrowym, także wyposażonym w hamulec silnikowy VEB+ (premiera pojazdów odbyła się we wrześniu ub. r.). Volvo FH, pojazd długodystansowy, Volvo zaprezentuje w dwóch wersjach: jako podwozie i ciągnik siodłowy o mocy odpowiednio: 440 i 480 KM. Volvo FM, uniwersalnego specjalistę, będzie można zobaczyć w kilku wersjach, w tym jako śmieciarkę ze skrzynią biegów I-Shift i 13-litrowym silnikiem o mocy 440 KM.
Volvo FE, wprowadzone na rynek w czerwcu, to przykład lżejszego pojazdu w segmencie samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Dlatego plasuje się tuż poniżej Volvo FM. Bogata oferta podwozi zoptymalizowana jest pod kątem zastosowań, takich jak np. regionalny transport dystrybucyjny, lekki transport budowlany. Na wystawie firma pokaże Volvo jako wywrotkę z żurawiem.
I wreszcie Volvo FL, wprowadzone na rynek również w czerwcu, zajmujące segment pojazdów o średniej ładowności i dopuszczalnej masie całkowitej 12-18 t – pojazd zoptymalizowany pod kątem dystrybucji lokalnej i innych zadań transportowych w środowisku miejskim. Nieco węższe od Volvo FE, nadaje się na zatłoczone ulice miast, gdzie szczególnie liczy się zwrotność pojazdu.
Gotowe rozwiązanie transportowe po stałej, niskiej cenie
Nowe Volvo FL firma pokaże w wersji Volvo FL CitiPro. Jest to kompletne 12-tonowe Volvo FL z zabudową typu furgon i windą załadowczą, gotowe do pracy prosto z fabryki. W praktyce oznacza to skrócenie czasu dostawy pojazdu o połowę. Naszym celem jest oferowanie firmom zajmującym się lokalną dystrybucją towarów gotowego rozwiązania transportowego po stałej, niskiej cenie. Volvo FL CitiPro może zabrać 16 europalet lub ładunek o masie 5000 kg.
Bogata gama usług towarzyszących, dopełniająca naszą ofertę
Budowanie doskonałych pojazdów nie wystarczy do tego, by być liderem w branży samochodów ciężarowych. Współczesny klient oczekuje także, że dostawca samochodów ciężarowych przyczyni się do wzrostu opłacalności jego działalności transportowej. Firma Volvo oferuje swoim europejskim klientom bogatą gamę usług, których celem jest wspomaganie ich działalności. Ofertę tę, która wraz z produktami składa się na kompleksowe rozwiązanie transportowe, prezentujemy na wystawie IAA. Oferta Volvo obejmuje różne formy finansowania i ubezpieczenia, atrakcyjne kontrakty serwisowe, usługi ekspresowe wykonywane bez konieczności wcześniejszego uzgadniania terminu, serwis opon i możliwość wynajmu samochodów ciężarowych na krótszy lub dłuższy okres.
Komentarze