Goodyear Ultra Grip WTS i WTD

, 28 sierpnia 2006, 0:00

Goodyear wprowadził na sezon 2006/2007 dodatkowe rozmiary, które uzupełniają ofertę opon zimowych do samochodów ciężarowych i autokarów: Goodyear Ultra Grip WTS na przednie koła oraz Goodyear Ultra Grip WTD na oś napędową. Ponadto, w celu ułatwienia klientom identyfikacji opon zimowych, Goodyear wprowadził także nowe logo, które będzie oznaczało oponę zimową, przeznaczoną dla samochodów ciężarowych.



Opony zimowe Goodyear Ultra Grip WTS i WTD – w porównaniu do opon standardowych, zarówno w przypadku przewozów długodystansowych, jak i regionalnych – oferują zdecydowanie lepszą trakcję na śniegu oraz lodzie. Trakcja została poprawiona o co najmniej 10 proc. Podobnie, o około 10 proc. polepszono również charakterystykę opon w zakresie hamowania. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu blokowej rzeźby bieżnika z gęstym ożebrowaniem oraz specjalnej kompozycji. Oprócz tego, znacznie poprawiono parametry opon związane ze sterownością i stabilnością na zaśnieżonych lub oblodzonych nawierzchniach.


Goodyear Ultra Grip WTD
Oparta na opatentowanej przez Goodyeara technologii 3D-Bis, opona zimowa na oś napędową Goodyear Ultra Grip WTD do samochodów ciężarowych i autokarów, zapewnia optymalne osiągi na ośnieżonych, mokrych i oblodzonych nawierzchniach.


]2[

Technologia 3D-BIS opiera się na wzorze bieżnika z lamelkami, o trójwymiarowym, trapezoidalnym kształcie. Wyjątkowy kształt lamelek powoduje wzajemne blokowanie się bloków bieżnika, tworząc tym samym sztywniejszą i bardziej stabilną powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Takie rozwiązanie wpłynęło na polepszenie własności trakcyjnych opony o 10 proc. na śniegu oraz o 5 proc. na mokrej lub oblodzonej nawierzchni. Ponadto, pozwala ono na mniejsze zużycie opony oraz zwiększa jej odporność na uszkodzenia.


Rzeźba bieżnika opony posiada optymalną szerokość rowków oraz kształt, dzięki któremu uzyskano ochronę przed osadzaniem się w nim kamieni. Opona ma także otwarte barki, co dodatkowo polepsza właściwości trakcyjne na śniegu i błocie, przy jednoczesnym zachowaniu przyczepności bocznej. Konstrukcja opony łączy w sobie najnowocześniejsze technologie, zapewniając tym samym optymalną wytrzymałość oraz możliwość wielokrotnego bieżnikowania.




























Cechy


Korzyści


Wysoki współczynnik porowatości oraz gęstość lamelek


Doskonała przyczepność/ trakcja na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach


Technologia Waffle Blade


Polepszona stabilność i mniejsze ścieranie, lepsza trakcja na lodzie, odporność na uszkodzenia


Zoptymalizowane, niezależne bloki


Równy profil ścierania oraz lepsza trakcja na mokrej nawierzchni


Kompozycja o wysokiej odporności na ścieranie


Zwiększony przebieg


Odporność na uszkodzenia powodowane przez kamienie oraz na rozcięcia


Zoptymalizowana szerokość i kształt rowków


Odporność na osadzanie się kamieni


Otwarte barki


Lepsza trakcja na śniegu i błocie oraz przyczepność boczna


Konstrukcja oparta na najnowszych technologiach


Większa wytrzymałość i możliwość bieżnikowania



Goodyear Ultra Grip WTS
Opona na koła przednie Goodyear Ultra Grip WTS do samochodów ciężarowych i autokarów, oferuje o 25 proc. lepsze własności trakcyjne w warunkach zimowych oraz o 20 proc. lepszy przebieg, w porównaniu z jej najbliższą konkurentką. Mimo że zaprojektowana jako opona na koła przednie, WTS może być stosowana na wszystkich kołach w autokarach w przypadku łagodniejszych zim lub przez cały rok. Opona WTS zastąpiła oponę Goodyear G250.

Zwiększenie przebiegu opony Ultra Grip WTS jest efektem zastosowania technologii kompozycji bieżnika oraz ulepszenia charakterystyki styku opony z nawierzchnią. Oprócz poprawionej żywotności i właściwości trakcyjnych, opona cechuje się równym profilem ścierania, dobrą sterownością, odpornością na poślizg na mokrej nawierzchni oraz na osadzanie się kamieni. W porównaniu ze swoją najbliższą konkurentką, jak i z oponą poprzedniej generacji Goodyear G250, dzięki zastosowaniu nowej kompozycji bieżnika oraz optymalnej amplitudzie rowków, polepszono o 6 proc. właściwości trakcyjne na mokrej nawierzchni.


Optymalna amplituda rowków w połączeniu ze schodkowymi lamelkami typu „Z” w bieżniku, pozwala skrócić drogę hamowania oraz własności trakcyjne na śniegu aż o 25 proc. W celu zwiększenia przyczepności, opona WTS może zostać wyposażona w kolce.












































Cechy


Korzyści


Optymalna liczba bloków (6 lub 5 żeber)


Optymalna trakcja i poziom hałasu Równa dystrybucja ciśnienia



Równe ścieranie


Schodkowe lamelki „Z”


Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni


Wolniejsze ścieranie


Dobra sterowność i przyczepność boczna


Półotwarte barki z radialnymi lamelkami i wycięciami


Lepsza trakcja na śniegu i błocie Odporność na poślizg na mokrej nawierzchni



Własności samoczyszczące


Miejsce na kolce


Możliwość dodania kolców


Szeroki i głęboki bieżnik


Przebieg zwiększony o około 20 proc., w porównaniu z poprzednim modelem


Lepsze rozłożenie nacisku oraz większa stabilność boczna


Kompozycja oparta na najnowszych technologiach


Odporność na uszkodzenia powodowane przez kamienie


Trakcja na mokrej nawierzchni poprawiona o 6% proc., w porównaniu z poprzednim modelem


Optymalna amplituda rowków


Kompozycja bieżnika przyjazna dla środowiska


Równe ścieranie


Dobra stabilność i sterowność

Odporność na osadzanie się kamieni



W pełni nadające się do ponownego rowkowania i bieżnikowania, nowe opony będą dostępne w następujących rozmiarach (nowe rozmiary podano wytłuszczonym drukiem):





























Ultra Grip WTS


Ultra Grip WTD

12R22.5


12R22.5


295/80R22.5


295/80R22.5


315/70R22.5

315/70R22.5


315/80R22.5


315/80R22.5


385/65R22.5


385/55R22.5



295.60R22.5



Oferta opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów produkowanych przez Goodyear Tire & Rubber Company obejmuje ponad 400 różnych rodzajów w ponad 55 rozmiarach. Wielu producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie fabryczne, w tym Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Daimler Chrysler oraz Iveco. Goodyear jest również dostawcą opon dla producentów przyczep. Dzięki rozwiązaniu Fleet First obejmującym serwis sieciowy TruckForce, pomoc drogową ServiceLine 24h, Mobility – program ubezpieczenia, internetowy system zarządzania flotą FleetOnlineSolutions oraz system bieżnikowania Next Tread, Goodyear obecnie oferuje kompleksowy zakres usług dla flot transportowych.

Komentarze

Brak komentarzy