Goodyear wprowadził na sezon 2006/2007 dodatkowe rozmiary, które uzupełniają ofertę opon zimowych do samochodów ciężarowych i autokarów: Goodyear Ultra Grip WTS na przednie koła oraz Goodyear Ultra Grip WTD na oś napędową. Ponadto, w celu ułatwienia klientom identyfikacji opon zimowych, Goodyear wprowadził także nowe logo, które będzie oznaczało oponę zimową, przeznaczoną dla samochodów ciężarowych.
Opony zimowe Goodyear Ultra Grip WTS i WTD – w porównaniu do opon standardowych, zarówno w przypadku przewozów długodystansowych, jak i regionalnych – oferują zdecydowanie lepszą trakcję na śniegu oraz lodzie. Trakcja została poprawiona o co najmniej 10 proc. Podobnie, o około 10 proc. polepszono również charakterystykę opon w zakresie hamowania. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu blokowej rzeźby bieżnika z gęstym ożebrowaniem oraz specjalnej kompozycji. Oprócz tego, znacznie poprawiono parametry opon związane ze sterownością i stabilnością na zaśnieżonych lub oblodzonych nawierzchniach.
Goodyear Ultra Grip WTD
Oparta na opatentowanej przez Goodyeara technologii 3D-Bis, opona zimowa na oś napędową Goodyear Ultra Grip WTD do samochodów ciężarowych i autokarów, zapewnia optymalne osiągi na ośnieżonych, mokrych i oblodzonych nawierzchniach.
]2[
Technologia 3D-BIS opiera się na wzorze bieżnika z lamelkami, o trójwymiarowym, trapezoidalnym kształcie. Wyjątkowy kształt lamelek powoduje wzajemne blokowanie się bloków bieżnika, tworząc tym samym sztywniejszą i bardziej stabilną powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Takie rozwiązanie wpłynęło na polepszenie własności trakcyjnych opony o 10 proc. na śniegu oraz o 5 proc. na mokrej lub oblodzonej nawierzchni. Ponadto, pozwala ono na mniejsze zużycie opony oraz zwiększa jej odporność na uszkodzenia.
Rzeźba bieżnika opony posiada optymalną szerokość rowków oraz kształt, dzięki któremu uzyskano ochronę przed osadzaniem się w nim kamieni. Opona ma także otwarte barki, co dodatkowo polepsza właściwości trakcyjne na śniegu i błocie, przy jednoczesnym zachowaniu przyczepności bocznej. Konstrukcja opony łączy w sobie najnowocześniejsze technologie, zapewniając tym samym optymalną wytrzymałość oraz możliwość wielokrotnego bieżnikowania.
Cechy | Korzyści |
Wysoki współczynnik porowatości oraz gęstość lamelek |
Doskonała przyczepność/ trakcja na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach |
Technologia Waffle Blade | Polepszona stabilność i mniejsze ścieranie, lepsza trakcja na lodzie, odporność na uszkodzenia |
Zoptymalizowane, niezależne bloki | Równy profil ścierania oraz lepsza trakcja na mokrej nawierzchni |
Kompozycja o wysokiej odporności na ścieranie | Zwiększony przebieg |
Odporność na uszkodzenia powodowane przez kamienie oraz na rozcięcia | |
Zoptymalizowana szerokość i kształt rowków | Odporność na osadzanie się kamieni |
Otwarte barki | Lepsza trakcja na śniegu i błocie oraz przyczepność boczna |
Konstrukcja oparta na najnowszych technologiach | Większa wytrzymałość i możliwość bieżnikowania |
Goodyear Ultra Grip WTS
Opona na koła przednie Goodyear Ultra Grip WTS do samochodów ciężarowych i autokarów, oferuje o 25 proc. lepsze własności trakcyjne w warunkach zimowych oraz o 20 proc. lepszy przebieg, w porównaniu z jej najbliższą konkurentką. Mimo że zaprojektowana jako opona na koła przednie, WTS może być stosowana na wszystkich kołach w autokarach w przypadku łagodniejszych zim lub przez cały rok. Opona WTS zastąpiła oponę Goodyear G250.
Zwiększenie przebiegu opony Ultra Grip WTS jest efektem zastosowania technologii kompozycji bieżnika oraz ulepszenia charakterystyki styku opony z nawierzchnią. Oprócz poprawionej żywotności i właściwości trakcyjnych, opona cechuje się równym profilem ścierania, dobrą sterownością, odpornością na poślizg na mokrej nawierzchni oraz na osadzanie się kamieni. W porównaniu ze swoją najbliższą konkurentką, jak i z oponą poprzedniej generacji Goodyear G250, dzięki zastosowaniu nowej kompozycji bieżnika oraz optymalnej amplitudzie rowków, polepszono o 6 proc. właściwości trakcyjne na mokrej nawierzchni.
Optymalna amplituda rowków w połączeniu ze schodkowymi lamelkami typu „Z” w bieżniku, pozwala skrócić drogę hamowania oraz własności trakcyjne na śniegu aż o 25 proc. W celu zwiększenia przyczepności, opona WTS może zostać wyposażona w kolce.
Cechy | Korzyści |
Optymalna liczba bloków (6 lub 5 żeber) | Optymalna trakcja i poziom hałasu Równa dystrybucja ciśnienia |
Równe ścieranie | |
Schodkowe lamelki „Z” |
Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni |
Wolniejsze ścieranie | |
Dobra sterowność i przyczepność boczna | |
Półotwarte barki z radialnymi lamelkami i wycięciami | Lepsza trakcja na śniegu i błocie Odporność na poślizg na mokrej nawierzchni |
Własności samoczyszczące | |
Miejsce na kolce | Możliwość dodania kolców |
Szeroki i głęboki bieżnik |
Przebieg zwiększony o około 20 proc., w porównaniu z poprzednim modelem |
Lepsze rozłożenie nacisku oraz większa stabilność boczna | |
Kompozycja oparta na najnowszych technologiach | Odporność na uszkodzenia powodowane przez kamienie |
Trakcja na mokrej nawierzchni poprawiona o 6% proc., w porównaniu z poprzednim modelem | |
Optymalna amplituda rowków | Kompozycja bieżnika przyjazna dla środowiska |
Równe ścieranie | |
Dobra stabilność i sterowność | |
Odporność na osadzanie się kamieni |
W pełni nadające się do ponownego rowkowania i bieżnikowania, nowe opony będą dostępne w następujących rozmiarach (nowe rozmiary podano wytłuszczonym drukiem):
Ultra Grip WTS | Ultra Grip WTD |
12R22.5 | 12R22.5 |
295/80R22.5 | 295/80R22.5 |
315/70R22.5 |
315/70R22.5 |
315/80R22.5 | 315/80R22.5 |
385/65R22.5 | |
385/55R22.5 | |
295.60R22.5 |
Oferta opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów produkowanych przez Goodyear Tire & Rubber Company obejmuje ponad 400 różnych rodzajów w ponad 55 rozmiarach. Wielu producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie fabryczne, w tym Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Daimler Chrysler oraz Iveco. Goodyear jest również dostawcą opon dla producentów przyczep. Dzięki rozwiązaniu Fleet First obejmującym serwis sieciowy TruckForce, pomoc drogową ServiceLine 24h, Mobility – program ubezpieczenia, internetowy system zarządzania flotą FleetOnlineSolutions oraz system bieżnikowania Next Tread, Goodyear obecnie oferuje kompleksowy zakres usług dla flot transportowych.
Komentarze