Delphi na targach samochodów użytkowych IAA

, 4 września 2006, 0:00

Delphi Corp. przedstawi swoją najnowszą ofertę dla pojazdów użytkowych na nadchodzących targach IAA Nutzfahrzeuge, które odbędą się w dniach 20 – 28 września w Hanowerze w Niemczech.
Na stoisku Delphi (hala 17, stoisko nr A06) będzie można zobaczyć część oferty firmy dla pojazdów użytkowych, w tym technologie zapewniające bezpieczeństwo kierowcy, zmniejszające zużycie paliwa oraz redukujące emisje szkodliwych substancji. Delphi zaprezentuje także kilka rozwiązań w dziedzinie audio/wideo, które uprzyjemniają „życie w trasie”.


Na stoisku Delphi zaprezentuje następujące produkty:

Ogniwo paliwowe SOFC
Opracowany przez Delphi dodatkowy zespół napędowy oparty na ogniwie paliwowym ze stałym elektrolitem tlenkowym (SOFC) to wysokowydajne i przyjazne dla środowiska urządzenie przekształcające poprzez proces elektrochemiczny energię chemiczną paliw konwencjonalnych, takich jak olej napędowy czy benzyna, bezpośrednio w energię elektryczną.
W pojazdach użytkowych technologia SOFC będzie stosowana jako napęd pomocniczy (auxiliary power unit – APU), redukujący konieczność pracy silnika na niskich obrotach.

Czujnik amoniaku
Czujnik amoniaku mierzy poziom tego związku chemicznego w spalinach silników wysokoprężnych wyposażonych w system uzdatniania spalin oparty na selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Dane z czujnika mogą zostać ponownie wprowadzone do układu SCR pomagając zmniejszyć emisje NOx.
Pozwala to na precyzyjne dozowanie mocznika i zmniejszanie ilości amoniaku uwalnianego do atmosfery.
Czujnik pomaga w poprawie parametrów działania katalizatora SCR, będącego niedrogim sposobem spełnienia ostrych przepisów dotyczących emisji NOx. Może być stosowany w silnikach lekkich, średnich i ciężkich.


Ulepszacz oleju napędowego
Delphi wprowadza na rynek nowe rozwiązane technologiczne, które pomoże producentom pojazdów i silników w spełnieniu coraz bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących emisji spalin. Montowany w pojeździe ulepszacz oleju napędowego wykorzystuje powietrze do przekształcania podczas procesu częściowego utleniania katalitycznego paliwa w zawierający dużo wodoru strumień gazu zwanego „reformatem”. Reformat zawiera dużą ilość wodoru i tlenku węgla i może być wtryskiwany bezpośrednio do układu wydechowego, zmniejszając emisje i pomagając w regeneracji adsorbera NOx i/lub filtra usuwającego cząstki stałe.


Bezprzewodowe narzędzie diagnostyczne dla samochodów ciężarowych
W odpowiedzi na rosnący popyt w obszarze diagnostyki Delphi wprowadza nowe bezprzewodowe narzędzie diagnostyczne.
Nowe, opracowane przez Delphi bezprzewodowe narzędzie diagnostyczne dla samochodów ciężarowych realizuje takie operacje diagnostyczne, jak identyfikację zespołu elektronicznego sterującego pracą silnika (ECU), informacje o pojeździe, odczytywane i kasowanie kodów awarii, monitorowanie parametrów ECU, włączanie komponentów i konfiguracja/ kalibracja. Wykorzystuje interfejs do łączności z komputerem pokładowym pojazdu (Vehicle Communication Interface – VCI), tablet PC z oprogramowaniem stanowiącym interfejs użytkownika oraz zestaw kabli diagnostycznych dla wszystkich marek pojazdów.


Kokon bezpieczeństwa
Podejście Delphi do bezpieczeństwa oparte jest na pomyśle stworzenia wokół pojazdu użytkowego wirtualnego „kokonu bezpieczeństwa”. Na IAA Delphi pokaże kilka z aktualnie oferowanych i przyszłych produktów, takich jak czujnik wykrywania niebezpieczeństwa zderzenia Forewarn, ostrzeżenie przed kolizją z przodu Forewarn, inteligentny tempomat z kontrolą odstępu Forewarn Alert, ostrzeżenie przed zbaczaniem z pasa Forewarn, aktywny noktowizor Forewarn, radarowy ostrzegacz o kolizji z boku Forewarn, urządzenie pomagające w wykonywaniu skrętów Forewarn, urządzenie pomagające przy cofaniu Forewarn, urządzenie zapobiegające zaśnięciu i skupiające uwagę kierowcy Forewarn oraz ustawialna blokada pasów bezpieczeństwa.

Kontrola klimatu, chłodzenie silnika i elementy wspomagania
Na IAA Delphi zaprezentuje również swoje wysokowydajne sprężarki, w tym tłokowe oraz sprężarkę o zmiennym skoku. Nowoczesne chłodnice i skraplacze nadają się do klimatyzacji i chłodzenia silnika we wszystkich pojazdach użytkowych.
Na rynek tych pojazdów wchodzą też elementy wspomagania. Jednym z przykładów są drzwi przesuwne ze wspomaganiem, ułatwiające życie kierowcom i pasażerom. Za jednym przyciśnięciem guzika, specjalny układ elektroniczny automatycznie otwiera lub zamyka boczne drzwi.


Czujnik stanu oleju
Opracowany przez Delphi czujnik stanu oleju, to sposób optymalizacji zużycia oleju i wydłużenia trwałości filtra, co przyczynia się do redukcji kosztów eksploatacyjnych pojazdu i czasów jego przestoju. Czujnik pomaga chronić silnik, informując kierowcę w momencie, kiedy jakość oleju spadnie poniżej wyspecyfikowanych parametrów. Obniżenie parametrów oleju może być skutkiem jego przepracowania lub oznaką problemów z silnikiem. Wydłużone okresy pomiędzy wymianami oleju, to mniejsze zagrożenie dla środowiska związane z utylizacją zużytego oleju i filtrów.


Systemy elektryczne i elektroniczne (E/EDS)
Delphi zaprezentuje odłącznik akumulatora (Battery Disconnect Safety Device – BDSD), teraz dostępny z opcją bezpiecznego włączania silnika. Umożliwia ona prowadzącym ponowne uruchomienie silnika nawet po niewielkiej kolizji, jeśli nie występuje ryzyko spięcia.
To rozwiązanie stanowi kolejny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników samochodu, pozwalając kierowcy usunąć pojazd z drogi, a tym samym uniknąć możliwości kolejnej kolizji.
Technologia BDSD chroni przed pożarem poprzez pirotechniczne odłączenie akumulatora pojazdu od niezabezpieczonych przewodów w przypadku zwarcia będącego wynikiem kolizji.
Pozostała oferta działów E/EDS, Connection Systems oraz Electrical Centers będzie również dostępna podczas targów IAA.


Zaangażowanie firmy w ochronę środowiska
Na IAA Delphi będzie także mówić o swoim zaangażowaniu w sprawy globalnej ekologii. Produkty Delphi oferowane na rynku europejskim spełniają wymagania normy Euro 1-5, a w innych krajach spełniane lub nawet przekraczane są wymagania stawiane przez odpowiednie normy krajowe.

Odtwarzacz CD/MP3 Radio ze zintegrowanym radioodbiornikiem satelitarnym
Radioodtwarzacze Premium CD/MP3 posiadają możliwość odbioru sygnałów satelitarnych i zostały zaprojektowane specjalnie do zastosowania w pojazdach użytkowych.
Zintegrowany tuner satelitarny pozwala użytkownikom słuchać ponad 100 stacji radiowych: sportowych, informacyjnych, dyskusyjnych, muzycznych, podających informacje o pogodzie, ruchu drogowym itp. na całym obszarze USA. Odbiornik wyposażony jest w siedmiokanałowe pasmo pogodowe NOAA i posiada podświetlanie za pomocą diod LED wydłużające trwałość wyświetlacza. Odbiornik dostępny jest dla nowych i aktualnie użytkowanych pojazdów.


Anteny Fuba
Dział Delphi Fuba Reception Systems oferuje anteny dla zintegrowanych mediów w pojeździe: radio AM/FM, telefony komórkowe, TV, radio satelitarne i usługi cyfrowe. W celu uzyskania elastyczności we wzornictwie oraz lepszego odbioru anteny Fuba zintegrowane są z zewnętrzną powierzchnią pojazdu.


System płacenia za przejazd
Opracowany przez Delphi system umożliwia kierowcom dokonywanie opłat za przejazd za pomocą satelity. Zestaw można idealnie wpasować w kabinę kierowcy. W przyszłości systemu takie zostaną całkowicie zintegrowane z wyświetlaczem i systemem inforozrywki.


Tachograf cyfrowy
Kierowcom pojazdów użytkowych Delphi oferuje cyfrowy tachograf rejestrujący godziny za kółkiem, ilość przejechanych kilometrów i inne ważne dane. System oparty jest na prostym, intuicyjnym interfejsie użytkownika, za pomocą którego kierowca wprowadza dane.

Komentarze

Brak komentarzy