Podwozie podkontenerowe Kögel-MAXX

, 9 października 2006, 0:00

Kögel zaprezentował nowe podwozie podkontenerowe Port-MAXX podczas Targów IAA w Hanowerze, które odbyły się pomiędzy 21 a 28 września b.r. Tym samym oferta produktowa Kögel zostła rozszerzona o kolejną innowację obok chłodni Cool-Maxx oraz naczepy Kögel Foxx (dostępnej poprzez Internet).


Naczepa spełnia standardy stawiane przez sektor transportowy odnośnie pojazdów najnowszej generacji. Nowy produkt będzie początkowo dostępny w 4 podstawowych wersjach. Równolegle trwają prace nad kolejnymi modyfikacjami produktowymi. Jednocześnie wszystkie rozwiązania wykorzystane w nowych naczepach zostały już opatentowane.


Port-MAXX I to propozycja dla operatorów portowych. Produkt posiada tylną platformę specjalnie przystosowaną pod możliwość wjazdu wózkiem widłowym.


Port-MAXX I może przewozić następujące kontenery:
– 40 stóp high cube / o podwyższonej pojemności
– 30 stóp ISO
– 20 stóp ISO mocowany centralnie
– 2 x 20 stóp ISO


Port-MAXX II i Port-MAXX III są dopasowane do potrzeb transportu długodystansowego. Tyły tych pojazdów mogą być pneumatycznie cofnięte i łatwo poszerzone – mechanizm sterowany za pośrednictwem jednego przycisku. Cylinder odpowiadający za poszerzenie tyłu naczepy został zamknięty w części przedłużającej tak, aby wykluczyć uszkodzenia na skutek warunków pogodowych.


Port-MAXX II został zaprojektowany dla kontenerów o wymiarach:
– 40 stóp high cube / o podwyższonej pojemności
– 2 x 20 stóp ISO
– 30 stóp ISO
– 20 stóp ISO mocowany z tyłu


Naczepa Port-MAXX III jest kompatybilna z:
– Wszystkimi długościami kontenerów pasującymi do Port MAXX II
– 20″ ISO ładowany centralnie w miejscu gdzie środek ciężkości naczepy wynosi 30t.
Przykładowe dane techniczne podane dla Port-Maxx III
– Wysokość ładunkowa 1,095 mm
– Rozstaw osi około 7,730 mm
– Masa własna od 5,250 kg

Port-MAXX Euro jest flagowym produktem pośród nowej serii naczep podkontenerowych. Ta naczepa jest w stanie przewozić nie tylko te same ładunki, co Port-MAXX III, ale również kontenery o długich i krótkich tunelach o wysokości 45 stóp.


Należy zaznaczyć, że w chwili obecnej operatorzy transportowi muszą uzyskać zezwolenie na transport pojazdów ponadgabarytowych wg niemieckiej regulacji prawnej 70 StVZO, w przypadku przewozu kontenera z krótkim tunelem o wysokości 45 stóp.


Innowacje
Naczepy podkontenerowe Port-MAXX II, III oraz EURO mogą być wydłużone i poszerzone dzięki pneumatycznemu cylindrowi uruchamianemu poprzez naciśnięcie zaledwie jednego guzika. Cylinder oraz instalacja elektryczna na końcu pojazdu są bezpiecznie zamocowane w solidnej obudowie, gwarantującej bezpieczeństwo wobec zabrudzeń i innych negatywnych skutków oddziaływania warunków zewnętrznych. Zatem drobne kamyki, sól, rozbryzgi wody, śnieg czy lód nie mają wpływu na te czułe elementy. To sprawia, że naczepy podkontenerowe Kögel są niezwykle wytrzymałe i gwarantują możliwość ich ciągłego użytkowania.


Specyfikacja produktowa Port-MAXX:
– Zabezpieczenie poprzez wysuwany pneumatycznie bolec
– Osłonięte przyłącza świateł i pneumatyki
– Wysokość szyi ramy 130 mm włączając w to płytę siodłową
– Ocynkowane, mocne zamki kontenerowe
– Mocne, bezobsługowa zamki uchylne
– Obustronnie spawane podłużnice
– Agregat osiowy z zawieszeniem pneumatycznym, z zaworem podnoszenia/opuszczania; do wyboru trzy osie wiodących producentów BPW, DC and SAF – bez dopłaty
– EBS 2S/2M z RSS (Rollover Stability System)
– Boczne osłony przeciwwjazdowe z powierzchnią przeznaczoną na reklamę (logo) użytkownika
– Mocna tylna belka z osłoniętymi (ochranianymi) mocowaniami świateł

Nowa naczepa Kögel zabezpieczona jest specjalną ochroną antykorozyjną w systemie KTL. System KTL polega na lakierowaniu katodowym przy użyciu fosfatyzacji cynkowej. Dzięki takim zabezpieczeniom firma oferuje 10 lat lub 1.000.000 km gwarancji antykorozyjnej na wszystkie ramy i zabudowy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!