System dozowania środka redukcyjnego Denoxtronic I firmy Bosch w połączeniu z katalizatorem SCR gwarantuje pojazdom ciężarowym dotrzymanie przepisowych wartości emisji zanieczyszczeń (NOx) zgodnie z normą EU 4. System zachowuje pełną funkcjonalność tylko przy regularnej wymianie filtra środka redukcyjnego, zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.
W programie części zamiennych Bosch dostępne są obecnie specjalne zestawy do wymiany filtra. Zestaw taki zawiera oprócz filtra, dolny i górny element izolacyjny, śrubę spustową, po jednej uszczelce do pokrywy i śruby spustowej oraz filtr wstępny. Dzięki wykorzystaniu takich materiałów, jak stal szlachetna, oraz uszczelek z kauczuku etylenowo-propylenowo (EPDM) wkłady filtracyjne są wyjątkowo odporne na działanie substancji chemicznych.
Aby zapewnić bezawaryjne działanie systemu Denoxtronic-I, środek redukcyjny AdBlue przechodzi przez dwa filtry, zanim zostanie dodany do strumienia spalin: filtr wstępny zatrzymuje większe cząstki zanieczyszczeń (>100 μm). Filtr dokładny odfiltrowuje 95% cząstek o wielkości powyżej 10 μm. Dopiero po podwójnej filtracji środek AdBlue jest kierowany do modułu dozującego, który odmierza właściwą dawkę środka dodawanego do spalin.
Dodatkowy filtr do systemu dozowania środka redukcyjnego Denoxtronic I
Autor: Redakcja, 9 października 2006, 0:00
Komentarze