Technologia Goodyear w Renault

20 października 2006, 0:00

Renault Trucks jako pierwszy producent samochodów ciężarowych w Europie oferuje technologię Goodyear Duraseal – oponę, która sama się naprawia.
Klienci zamawiający pojazdy z nowej oferty Renault Kerax, przedstawionej na Międzynarodowym Salonie Samochodów Ciężarowych IAA Truck Show w Hanowerze, mogą skorzystać z propozycji opon do transportu mieszanego Goodyear Omnitrac z technologią Duraseal. Rozwiązanie to wpływa na mniejszą liczbę przestojów oraz obniżenie kosztów ogumienia.


Technologia Duraseal będzie dostępna wraz z oponami na oś przednią Omnitrac MSS oraz na oś napędową Omnitrac MSD w rozmiarze 13R22.5. Opony do transportu mieszanego zostały stworzone specjalnie do stosowania w pojazdach wykorzystywanych w branży budowlanej, kamieniołomach oraz na wysypiskach śmieci, gdzie przebicia zdarzają się szczególnie często. W takich warunkach charakterystyka nawierzchni wymaga zupełnie innej przyczepności, niż ta spotykana w przypadku opon wykorzystywanych na drogach o nawierzchni bitumicznej.


 
W porównaniu z innymi oponami Goodyear do samochodów ciężarowych, opony Omnitrac charakteryzują się mocniejszą konstrukcją przeciwdziałającą uszkodzeniom, mają bieżnik o minimalnym stopniu tzw. „chwytania kamieni” oraz oferują doskonałą przyczepność na śliskich lub nieutwardzonych i luźnych nawierzchniach. Jedną z tych cech jest technologia Goodyear ECD (enhanced carcass durability – technologia zwiększonej wytrzymałości osnowy), która obejmuje: odporną na korozję warstwę górną chroniącą wysoce wytrzymałe pasy stalowe oraz zapobiegająca wchłanianiu wilgoci, jak również wzmocnienia i odporne na uderzenia elementy chroniące oponę przed niebezpieczeństwem wynikającym z pracy w terenie.

„Dzięki wbudowanemu szczeliwu, unikalna technologia Duraseal, opatentowana przez firmę Goodyear, zatrzymuje uciekające powietrze z opony nawet wtedy, gdy ta zostanie przebita przez obiekt o średnicy do 6 mm. Korzyścią dla klienta jest to, że może wyeliminować kosztowne przestoje pojazdów oraz obniżyć ryzyko wymiany ogumienia uszkodzonego przez jazdę na niedopompowanych oponach” – powiedział Janusz Krupa, Kierownik ds. produktu opony ciężarowe w firmie Goodyear Dunlop Tires Polska.


Mechanizm działania technologii Duraseal jest prosty. W bieżniku opony znajduje się dodatkowy pas, zbudowany ze specjalnego, żółtego żelowego kauczuku, który – podczas przebicia opony przez np. gwóźdź, przenika w miejsce przebicia i tworzy szczelną plombę. Możliwe jest wielokrotne zatkanie otworów o wielkości do 6 mm, bez konieczności naprawy opony, czy uzupełniania szczeliwa. Jeśli obiekt, który spowodował przebicie zostanie wyciągnięty, szczeliwo wypełni miejsce przebicia.


Technologia Duraseal pozwala kierowcom na kontynuowanie jazdy po przebiciu opony, bez konieczności jej wymiany do ponownego bieżnikowania. Podczas ostatniego pokazu, opona do transportu mieszanego Goodyear z technologią Duraseal wytrzymała 51 przebić bez utraty powietrza.
Technologia Duraseal nie wpływa na możliwość ponownego bieżnikowania opony. Użyty w niej materiał jest wolny od rozpuszczalników i niepalny, co eliminuje ryzyko zapalenia komór podczas bieżnikowania oraz nie wymaga usunięcia dodatkowej warstwy przed bieżnikowaniem opony.
Obecnie firma Goodyear prowadzi badania rynku pod kątem przydatności zastosowania technologii Duraseal w pozostałych typach i rozmiarach opon.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!