12 września 2006 firma SKF ogłosiła uzupełnienie oferty swojej rodziny zespołów piast X-Tracker o wersję z łożyskami stożkowymi. Nowa wersja oferowana będzie razem z wersją asymetryczną z łożyskiem kulkowym oraz wersją hybrydową z łożyskiem kulkowym i wałeczkowym.
Nowy asymetryczny zespół piasty X-Tracker oparty na łożysku wałeczkowym jest przeznaczony do lekkich ciężarówek pracujących w ciężkich i bardzo ciężkich warunkach, ponieważ zapewnia nadzwyczajną siłę, sztywność i osiągi. Zespół zawiera dwurzędowe łożysko wałeczkowe, przy czym zewnętrzny rząd znajduje się na wyższej średnicy i zawiera więcej wałeczków, niż rząd wewnętrzny. Zwiększa to sztywność i wytrzymałość piasty oraz wydłuża okres użytkowania łożyska. Jako, że zespół poprawia zachowanie pojazdu w czasie skręcania, zmniejsza również hałas i wibracje (NVH) układu hamulcowego dzięki jego wolniejszemu zużyciu. Zespół piasty X-Tracker zwiększa również bezpieczeństwo wzmacniając kołnierz piasty, co także poprawia pewność prowadzenia i stabilność samochodu. Zespół jest zaprojektowany tak, by można go było mocować z zachowaniem aktualnie stosowanej geometrii samochodu, co stanowi poważne ułatwienie dla konstruktorów mocowań kół.
Wcześniej w tym roku firma SKF zdobyła za swój zespół piasty X-Tracker nagrodę PACE (nagroda dla dostawców branży motoryzacyjnej za największy wkład w doskonałość) w kategorii innowacyjnych produktów. „Rozszerzając naszą linię produktów X-Tracker jesteśmy obecnie w stanie zaoferować te same nagradzane innowacje do szerszej gamy płyt podłogowych przeznaczonych dla samochodów o różnych osiągach,” powiedział Cengiz Shevket, Dyrektor ds. Sprzedaży Technicznej i Zarządzania Projektem w Dziale Motoryzacyjnym SKF.
Hybrydowy zespół piasty X-Tracker z łożyskiem kulkowym i wałeczkowym przeznaczony jest do stosowania w samochodach dostawczych wszystkich rozmiarów i mas. Zapewnia on doskonałą sztywność i osiągi i w każdej chwili może zastąpić stosowane obecnie zespoły z łożyskami stożkowymi.
Więcej informacji uzyskają Państwo na stronie internetowej www.skf.com
Komentarze