Poradnik SKF

27 października 2006, 0:00

Skąd wiadomo, że nadszedł czas wymiany napinacza?
Aby umożliwić jak najlepszą obsługę ciężarówki, poniżej znajduje się krótka lista kontrolna, która zawiera wskazówki dotyczące tego, jak odpowiednio serwisować układ napędu osprzętu i kiedy wymienić napinacz.


Należy wymienić napinacz, gdy:




















OZNAKA


PRZYCZYNA


Pasek przesuwa się do przodu i do tyłu


Pęknięcia na napinaczu lub niewłaściwe ustawienie


Klekot lub piszczenie w czasie pracy


Zużyty tłumik drgań, uszkodzone łożysko lub zużyta sprężyna napinacza


Napinacz nie pracuje równomiernie


Złamana sprężyna, brud wewnątrz obudowy sprężyny


Wibracje napinacza przy włączonym silniku


Zużyty tłumik drgań lub uszkodzone mocowanie śruby


Pęknięte ramię napinacza


Zmęczony lub zużyty pasek powoduje, że napinacz przeskakuje do pozycji postojowej


Zasada podstawowa: jeśli pasek jest uszkodzony, zawsze należy sprawdzać napinacz i koło pasowe. Stosując napinacze o ulepszonej konstrukcji oferowane przez SKF, zminimalizuje się również ryzyko zaistnienia powyższych problemów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!