Skąd wiadomo, że nadszedł czas wymiany napinacza?
Aby umożliwić jak najlepszą obsługę ciężarówki, poniżej znajduje się krótka lista kontrolna, która zawiera wskazówki dotyczące tego, jak odpowiednio serwisować układ napędu osprzętu i kiedy wymienić napinacz.
Należy wymienić napinacz, gdy:
OZNAKA |
PRZYCZYNA |
Pasek przesuwa się do przodu i do tyłu | Pęknięcia na napinaczu lub niewłaściwe ustawienie |
Klekot lub piszczenie w czasie pracy | Zużyty tłumik drgań, uszkodzone łożysko lub zużyta sprężyna napinacza |
Napinacz nie pracuje równomiernie | Złamana sprężyna, brud wewnątrz obudowy sprężyny |
Wibracje napinacza przy włączonym silniku | Zużyty tłumik drgań lub uszkodzone mocowanie śruby |
Pęknięte ramię napinacza |
Zmęczony lub zużyty pasek powoduje, że napinacz przeskakuje do pozycji postojowej |
Zasada podstawowa: jeśli pasek jest uszkodzony, zawsze należy sprawdzać napinacz i koło pasowe. Stosując napinacze o ulepszonej konstrukcji oferowane przez SKF, zminimalizuje się również ryzyko zaistnienia powyższych problemów.
Komentarze