Nowy wariant mocy dla Volvo FH16

15 grudnia 2006, 0:00

W lutym 2006 swoją oficjalną premierę rynkową miał nowy Volvo FH16 samochód ciężarowy z silnikiem o mocy 660 i 580 KM oraz momencie obrotowym 3100 i 2800 Nm odpowiednio.
Teraz silnik ten uzupełniono o nowy wariant mocy – 540 KM (2600 Nm).
16-litrowy silnik o mocy 540 KM został opracowany głównie z myślą o pojazdach tworzących zestawy 40-tonowe, często realizujących zadania transportowe w terenie górzystym. Jego parametry umożliwiają utrzymanie wysokich prędkości średnich, a jego połączenie z hamulcem silnikowym Volvo VEB+ i inteligentną skrzynią biegów I-shift zapewnia doskonałe właściwości jezdne.

„W dzisiejszym łańcuchu logistycznym, dostawy w systemie „just in time” odgrywają niezwykle ważną rolę i dlatego wysokie prędkości średnie są ważnym elementem wpływającym na przewagę konkurencyjną firmy transportowej” – powiedział Stanley Olsson, business unit manager FH16 w Volvo Trucks. „Nabiera to istotnego znaczenia zwłaszcza w przypadku firm realizujących przewozy w szczególnie wymagających terenach górzystych, gdzie ten nowy wariant silnika może wpłynąć na podniesienie efektywności transportu”.

 
Wysoka moc silnika oznacza możliwość utrzymania wysokiej prędkości podczas jazdy pod górę, nawet w przypadku wyższej masy zestawu. Dzięki wysokiemu poziomowi mocy hamowania – 425 kW, jaki oferuje VEB+, możliwy jest bezpieczny zjazd ze wzniesienia przy minimalnym wykorzystaniu hamulców zasadniczych. W wielu przypadkach, VEB+ zastępuje potrzebę wyposażenia pojazdu w zwalniacz.

Samochód ciężarowy Volvo FH16 z silnikiem o mocy 540 KM może być wyposażony w 12-biegową skrzynię I-shift, lub w manualną skrzynię 14-biegową.
Wszystkie trzy warianty silnika D16, dzięki uzdatnianiu gazów spalinowych w procesie selektywnej redukcji katalitycznej, wykorzystującym AdBlue, spełniają wymagania normy Euro4.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!