W ofercie produktów 4max do samochodów ciężarowych pojawiły się regenerowane sprężarki powietrza. Są to produkty regenerowane przy użyciu markowych podzespołów oraz na profesjonalnych obrabiarkach. Kompresory 4max są oczywiście dostępne w formie sprzedaży TR – z możliwością zwrotu sprężarki wymontowanej z pojazdu. Pozwala to na uzyskanie finalnie atrakcyjnej ceny produktu.
Proces odbudowy każdego kompresora odbywa się przy zachowaniu wszystkich norm, wymagań i zachowaniu parametrów technicznych producenta. W każdym egzemplarzu bezwzględnej wymianie podlegają: tłoki i pierścienie, łożyska ślizgowe, łożyska toczne i uszczelki. Dodatkowo w zależności od zużycia wymieniane są płytki zaworowe i korbowody. Po demontażu wszystkie elementy są myte i czyszczone, a następnie poddawane weryfikacji. Gładź cylindrów jest wytaczana, a następnie honowana. Szlifowaniu podlegają powierzchnie przylegania płyt zaworowych i przylegania głowicy. Dodatkowo naprawiane zostają wszystkie gwinty (jeśli są uszkodzone), pokrywka wału korbowego, oraz główki korbowodów. Wał korbowy jest szlifowany w zależności od jego stanu. Każdy egzemplarz po zmontowaniu przechodzi testy sprawności. Dzięki tak dokładnemu i rzetelnemu procesowi regeneracji produkt jest oferowany z 12-miesięczną gwarancją jakości. Oczywiście należy zapoznać się i spełnić warunki gwarancji producenta (karta gwarancyjna jest dołączona do towaru).
Nawet fabrycznie nowy kompresor ulegnie szybkiemu uszkodzeniu jeśli zostanie zamontowany w miejsce starego, a przyczyna jego awarii nie zostanie usunięta z pojazdu.
]2P[
Do podstawowych czynności związanych z wymianą sprężarki powietrza należą:
Przed zainstalowaniem sprężarki:
a) usunąć wszelkie zanieczyszczenia z instalacji powietrznej doprowadzając wymiary przekrojów do pierwotnych
UWAGA ! Przewody o kształcie spiralnym lub wężowym z uwagi na skomplikowany kształt i w związku z tym braku możliwości dokładnego oczyszczenia należy wymienić na nowe.
b) wymienić lub naprawić zawory pneumatyczne, szczególnie współpracujące ze sprężarką zawory upustowe i regulacyjne
c) sprawdzić sprawność układu ssącego powietrza – usunąć ewentualne usterki
Po zainstalowaniu sprężarki sprawdzić współpracę z instalacją pneumatyczną (czas pompowania, ciśnienie otwarcia zaworów itp.- zgodnie z instrukcją samochodu).
W przypadku zbyt głośnej pracy sprężarki sprawdzić:
a) system smarowania sprężarki
UWAGA ! W przypadku kanałowego systemu smarowania zabrania się używania past uszczelniających pomiędzy kołnierzem sprężarki a gniazdem silnika.
b) luz międzyzębny kół napędzających sprężarkę
c) ciśnienie upustu powietrza i drożność układu pneumatycznego
Schemat instalacji
Komentarze