Goodyear wspólnie z Renault Trucks, biorąc udział w rajdzie Lizbona-Dakar 2007, przeprowadzi test wytrzymałości opon. Goodyear dostarczy opony wyprodukowane w technologii Duraseal, która czyni je odpornymi na przebicia. Opony te mają zapewnić dobre prowadzenie oraz niezawodność dwóm pojazdom Renault Kerax przeznaczonym do obsługi technicznej i napraw ciężarówek marki Renault startujących w rajdzie. Trasa rajdu prowadzi z Lizbony do Dakaru i przecina Saharę. Samochody przejadą w 16 dni prawie 9 tysięcy kilometrów.
W celu zapewnienia maksymalnej niezawodności na tej trasie, Goodyear przygotuje dla pojazdów Renault Kerax z napędem na 6 kół opony Offroad ORD 14.00R20 wyprodukowane w technologii Duraseal. Dzięki wbudowanemu szczeliwu opona stworzona w tej technologii zatrzymuje uciekające powietrze, gdy zostanie przebita przez obiekt o średnicy do 6 milimetrów, nawet jeśli zostanie on usunięty z opony. Pozwala to wyeliminować kosztowne postoje pojazdów oraz obniżyć ryzyko wymiany ogumienia uszkodzonego przez jazdę na niedopompowanych oponach.
Nowe ciężarówki Renault Kerax dostępne są z oponami Goodyear Omnitrac MSS 13R22.5 na oś sterującą oraz Omnitrac MSD na oś napędową. Obie opony produkowane są w technologii Duraseal.
Firma Renault wyposażyła już jedną ze swoich ciężarówek Kerax w opony Goodyeara na trasę rajdu Lizbona-Dakar 2006. Dwie należące do Renault Trucks ciężarówki Kerax, z których jedna wyposażona była w opony Goodyear Offroad ORD, jechały równolegle z zawodnikami ścigającymi się w rajdzie. Te warsztaty na kołach towarzyszyły rajdowi na całej trasie zatrzymując się na postojach po każdym etapie. Ich sześcioosobowe załogi pomagały nie tylko samochodom marki Renault, ale wszystkim maszynom, które miały kłopoty na trasie. W rajdzie, w kategorii T4 dla ciężarówek przekraczających 3,5 tony uczestniczyło dwanaście samochodów Kerax.
Euromilhões Dakar 2007, jak oficjalnie nazywa się rajd, rozpoczął się w Lizbonie 6 stycznia 2007 roku. Dojazd do mety w Dakarze przewidziany jest na 21 stycznia. Do udziału w 29. edycji słynnego rajdu zgłosiły się załogi z 42 krajów, w tym także z Polski.
”Udział w takim przedsięwzięciu to wielkie wyzwanie” – powiedział Huber Moquet, Dyrektor Goodyear Europe ds. Sprzedaży Oryginalnego Wyposażenia dla Samochodów Ciężarowych. ”Fakt, że tak poważny producent jak Renault Trucks wybrał nasze opony na tak prestiżowy test, jest dla nas dużym wyróżnieniem. Jesteśmy przekonani, iż opony wyprodukowane w technologii Duraseal spełnią pokładane w nich nadzieje. Cieszymy się też, że będziemy mogli zaprezentować nasz najnowszy produkt na szczególnie wymagającej dla opon trasie” – dodał Huber Moquet.
Opony wyprodukowane w technologii Duraseal mają w bieżniku dodatkowy pas. Jest on zbudowany ze specjalnej żółtej gumy o konsystencji przypominającej żel. Kiedy opona zostaje przebita np. przez gwóźdź, guma ta przepływa w miejsce przebicia i tworzy szczelną plombę. Może ona wielokrotnie zatykać otwory o średnicy do 6 milimetrów bez potrzeby wymiany opony, czy uzupełniania szczeliwa. Jeśli usunie się przedmiot, który przebił oponę, szczeliwo wypełni miejsce przebicia. Opony wyprodukowane w technologii Duraseal można ponownie bieżnikować.
Komentarze