Goodyear Regional RHS II w testach

12 stycznia 2007, 0:00

Testy przeprowadzone przez niezależny ośrodek badawczy TÜV Süd Automotive wykazały przewagę opony na oś sterującą do samochodów ciężarowych Goodyear Regional RHS II nad jej głównym konkurentem. Wyniki pokazują, że Goodyear Regional RHS II jest lepsza od swojej poprzedniczki – Regional RHS, i ma wyraźną przewagę nad swoim konkurentem we wszystkich badanych kategoriach, przede wszystkim w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni oraz oporów toczenia, a więc czynników, które wpływają na bezpieczeństwo i zużycie paliwa.

TÜV Süd przeprowadził to porównanie, aby przygotować niezależny raport opisujący zachowanie nowej opony, jej poprzedniczki i jej głównego konkurenta na rynku europejskim. Testy przeprowadzono zgodnie z zasadami uznawanymi przez całą branżę motoryzacyjną.

  Opory toczenia – lepiej o 13%
Opory toczenia to czynnik, który ma bardzo duży wpływ na zużycie paliwa. Test oporów toczenia przeprowadzono zgodnie z normą DIN ISO 1864. Główny rywal był pod tym względem o ponad 13% słabszy od opony Goodyeara. Wyniki Goodyear Regional RHS II i jej poprzedniczki, czyli Regional RHS, były w zasadzie identyczne. Opony na osi sterującej odpowiadają za około 20% oporów toczenia w kombinacji ciągnik/naczepa. Oznacza to, że opony RHS II w kombinacji z zapewniającymi niskie opory toczenia oponami na oś napędową Goodyear RHD oraz oponami do naczep Goodyear RHT, efektywnie wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa.

Hamowanie na mokrej nawierzchni – lepiej o 14,9%
Testy hamowania na mokrej drodze zostały przeprowadzone na dwóch typach nawierzchni – betonie i asfalcie. Na betonie RHS II wypadła o 5% lepiej od swojej poprzedniczki i o ponad 8% lepiej od swojego konkurenta. Najbardziej imponujące były jednak wyniki na asfalcie. Różnica między dwoma produktami Goodyeara wyniosła około 3%. Natomiast konkurent opony RHS II wypadł o prawie 15% słabiej.

Niższy poziom hałasu
W tej kategorii także oba produkty Goodyeara uzyskały przewagę nad konkurentem. Wyniki poniżej 73dB są imponujące, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że dopuszczalny obecnie poziom hałasu ustalony przez Komisję Europejską wynosi 78dB, a planowany na przyszłość – 76dB.

Testy przeprowadzili pracownicy TÜV Süd Automotive w październiku 2006 roku w należących do TÜV Süd Automotive Centrach Inżynieryjnych w Bawarii w Niemczech oraz w Goodyear Proving Ground w Colmar-Berg w Luksemburgu. W testach wykorzystano ciągnik Iveco Stralis 450 oraz ciężarówkę Mercedes Benz Actros 1854.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!