Poradnik SKF

, 12 stycznia 2007, 0:00

Jak obchodzić się z zestawami łożysk do piast do ciężarówek w swoim warsztacie?

Dzięki szkoleniom TFO wiadomo, że warsztaty w różny sposób obchodzą się z pierwszą generacją zespołów łożysk do piast do ciężarówek Scania, mających kształt cylindra. Jak wiadomo, wyciskanie starego zespołu z piasty, a następnie wciskanie nowego zespołu na miejsce wymaga zastosowania prasy zdolnej wytrzymać bardzo duże siły. Niektóre warsztaty wspominają o stosowaniu siły nacisku wynoszącej do 100 ton tylko po to, by wyciągnąć zespół łożysk z piasty. Przy tego rodzaju siłach bardzo ważne jest oczywiście to, w jaki sposób piasta ustawiana jest na prasie.

  Zarówno instrukcja montażu firmy Scania, jak i firmy SKF podkreśla wyraźnie to, jak ważne jest, by piasta była podparta co najmniej w trzech punktach. Dlaczego to takie ważne? Duże siły będą miały znaczący wpływ na samą piastę. Zastosowanie tylko dwóch punktów podparcia może mieć poważne skutki:

– Siła oddziałująca na kołnierz w dwóch punktach podparcia może spowodować mikropęknięcia w piaście, co spowoduje jej przedwczesną awarię,
– Obszar styku śrub z kołem może się zgiąć powodując w ten sposób zakrzywienie toru poruszania się koła.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!