DAF Trucks wprowadza filtr sadzy do zastosowania w używanych modelach CF i XF, wyposażonych w silniki Euro 3. Filtr ten pozwala na 50-procentową redukcję emisji cząstek sadzy.
DAF przewiduje możliwość doposażenia używanych pojazdów w pasywny filtr sadzy w silnikach Euro 3, zarówno 9,2-litrowych PE, jak i 12,6-litrowych XEC. Filtr składa się z falistej folii metalowej oraz porowatego metalu, który zbiera cząstki sadzy. Główną zaletą filtra jest to, że nie może on zostać zablokowany oraz że nie ma on negatywnego wpływu na zużycie paliwa i niezawodność. Dodatkowo jest on całkowicie bezobsługowy. Filtr sadzy DAF, zintegrowany ze zrobionym ze stali nierdzewnej tłumikiem w rurze wydechowej zapewnia optymalny okres użytkowania ciężarówki.
Operatorzy transportu w Holandii, którzy zastosują nowy filtr, będą mogli skorzystać z narodowego programu subwencji, który wszedł w życie 1 października 2006 w celu promocji używania filtrów sadzy w istniejących ciężarówkach i autobusach. Subwencje przewidziane przez holenderski rząd na wyposażenie w filtry sadzy różnią się w zależności od klasy mocy, dochodząc do 6250 EUR w przypadku pojazdów z silnikami o mocy ponad 225 kW/306 KM. Oznacza to, że niemal wszystkie modele CF i wszystkie XF z silnikami Euro 3 mogą być zaopatrzone w filtr sadzy, bez ponoszenia kosztów przez operatorów transportu.
Komentarze