Uwaga na podróbki opon dla pojazdów użytkowych

9 marca 2007, 0:00

Dział Opon Użytkowych firmy Continental ostrzega dystrybutorów i właścicieli ciężarówek o rosnącej liczbie podrabianych opon dla pojazdów użytkowych. Szczególnie częste są przypadki opon z podrobionymi wzorami bieżnika w Europie Środkowej i Wschodniej.

Firma Continental podkreśla, że taka opona stanowi zwiększone ryzyko i przestrzega przed stosowaniem produktów niewiadomego pochodzenia.

Dotychczas nie jest znany przypadek podrobienia oryginalnej opony w stu procentach, jednak nie oznacza to, że takich produktów nie ma na rynku w ogóle. Znane są przypadki opon z podrobionym wzorem bieżnika.
Jak mówi Michael Korpiun, Szef Marketingu Opon Użytkowych firmy Continental, – „znamy kilka przypadków opon, w których w stu procentach skopiowano wzór bieżnika opon Continental, ale nie skopiowano ścian bocznych i oznaczenia opon”.

Szczególnie uderzający w tym kontekście jest fakt, że niektórzy dystrybutorzy ukrywają informacje o pochodzeniu opony i jej parametrach technicznych. Zdaniem Michaela Korpiuna takie opony są sprowadzane do Europy z Azji.

Firma Continental podkreśla, że wszystkie oryginalne opony Continental zanim trafią na rynek są efektem długiej serii testów sprawdzających ich osiągi i właściwości. Bez względu na to, czy są przeznaczone dla ciężarówek, autobusów, autokarów, czy zastosowań przemysłowych, opony Continental są wykonane z najwyższej jakości materiałów w skomplikowanym procesie produkcyjnym. We wszystkich produktach Continental karkas i bieżnik stanowią jedną niepodzielną całość, a jego skład nie jest znany laikowi nieobeznanemu z technologią Continental. O osiągach opony dla ciężarówki, autokaru, autobusu, czy pojazdu specjalistycznego, nie decyduje wygląd opony.
„Mogę tylko przestrzec przed ocenianiem opony po tym, jak wygląda jej bieżnik i jaka jest jej cena” – mówi Michael Korpiun.

Firma Continental nie przyjmie odpowiedzialności za roszczenia wynikłe z używania podrobionych opon i tam, gdzie to konieczne, użyje wszelkich środków prawnych. Zdaniem Michaela Korpiuna – „ani właściwości mechaniczne, ani chemiczne, podrobionych opon nie są wysokiej jakości”.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!