Z uwagi na wyniki testów, opony Goodyear FUELMAX odgrywają teraz kluczową rolę w działaniach floty na rzecz ograniczenia ogólnego zużycia paliwa do 20 lub mniej litrów
na 100 kilometrów do 2020 roku. Goodyear będzie współpracować ze Spedition Bartkowiak w ramach projektu o nazwie ’20-20-20’. Spedition Bartkowiak prowadzi ten projekt
we współpracy z firmą doradczą Hi-consulting. Przedsięwzięcie obejmuje wyposażenie zespołów ciągników i naczep w środki techniczne ograniczające zużycie paliwa, tak by zmniejszyć jego ogólne zużycie do poziomu mniejszego niż 20 litrów na 100 kilometrów.
– „W ramach naszego rozbudowanego testu porównawczego, różni kierowcy pokonali dystans 320 tys. kilometrów po drogach publicznych na seryjnych oponach Goodyear FUELMAX oraz ‘ekologicznych’ oponach innej wiodącej marki. W trzech wykorzystanych pojazdach, opony FUELMAX przyniosły oszczędność zużycia paliwa na poziomie 1,2, 1,5 i 1,6 litra na 100 kilometrów w porównaniu z innymi oponami. To ogromne oszczędności. Z uwagi na jednoznaczny wynik testów, rozpoczęliśmy sukcesywne wyposażanie całej floty Bartkowiak w opony FUELMAX. Ponadto testy w ramach programu ‘20-20-20’ będziemy prowadzić wyłącznie z użyciem opon FUELMAX z oponami Goodyear KMAX na osi podnoszonej naczepy.”– wyjaśnia Andreas Manke, konsultant w firmie Hi-consulting i menedżer floty Spedition Bartkowiak.
„Paliwo to największy koszt zmienny firm transportowych i najpoważniejsze wyzwanie. Koszty paliwa stanowią obecnie nieco poniżej 30% łącznych kosztów ponoszonych przez firmę Bartkowiak – nawet przy tymczasowo niskich cenach ropy naftowej. Wszelkie działania ograniczające zużycie paliwa to wymierne oszczędności finansowe, dlatego efektywne paliwowo opony, takie jak Goodyear FUELMAX, to inwestycja, która szybko się zwraca. Przykładowo, zmniejszenie zużycia paliwa o 1,2 litra na 100 kilometrów w całej flocie Spedition Bartkowiak – obejmującej 38 ciągników siodłowych, które pokonują około 3,8 miliona kilometrów rocznie – przyniosłoby oszczędność 45600 litrów rocznie. Przy cenie ropy naftowej wynoszącej 1,25 euro za litr oznacza to roczną oszczędność w wysokości 57 tys. euro, co odpowiada cenie dwóch naczep” – dodał Andreas Manke.
Pojazdy uczestniczące w projekcie:
Ciągnik
- Renault T, Euro 6 DTI 11 – 338 KW (460 hp)
- Opony: Goodyear FUELMAX S (oś kierowana) w rozmiarach 315/60R22.5; 315/70R22.5 i 385/55R22.5 oraz Goodyear FUELMAX D (oś napędowa) w rozmiarach 295/60R22.5; 315/60R22.5 i 315/70R22.5
Naczepa
- BERGERecotrail®
- Model: SAPL 24 LTn
- Masa netto: 4.715 kg
- Nadwozie: 1 i 3. Opony na osi podnoszonej naczepy KMAX T & 2 opony dla naczep FUELMAX T w rozmiarach 385/55R22.5; 385/65R22.5 i 435/50R19.5
- Wabco EBS E 4S / 3M, z zawieszeniem powietrznym E-TASC (Trailer Air Suspension Control) oraz wyposażeniem OptiLoad / OptiTurn, Optiflow Sidewing, Optiflow Tail
- Monitorowanie przestrzeni tylnej
- Dach przesuwny typu Edscha Ultra Line
- Poduszka powietrzna
- Telematyka: Transics – TX sky i TX TrailerGard.
Komentarze