Logistyka 4.0 w służbie transportowi drogowemu

Adam Bojarczuk, 7 czerwca 2017, 10:25

Continental w duecie z niemieckim magazynem transportowym „Trans Aktuell” zapytali raz jeszcze właścicieli firm flotowych, czego potrzebują, by poprawić efektywność i wydajność swoich biznesów.

Obok innych pytań, poruszono jeszcze kwestię wyobrażenia przyszłości branży. Jeśli by zacząć realizować strategię Logistyki 4.0 i w pełni wykorzystywać nowoczesne, mobilne usługi wspierające transport drogowy, prawdopodobnie można wyeliminować większość powodów ograniczonej mobilności.

Wśród tych ostatnich ankietowani operatorzy flot wymienili kilka przyczyn: wysokie natężenie ruchu (67%), awaria opon (40%), uszkodzenie silnika (33%) oraz czas jaki poświęcają na załadunek i rozładunek (33%). Zdaniem respondentów rozwiązaniami, które mogłyby poprawić efektywność prowadzonych operacji są usługi do zarządzania flotą (40%), inteligentne systemy badań i kontroli ogumienia (33%) oraz bieżący monitoring ciśnienia
i temperatury w oponie (27%). Ponad połowa ankietowanych (60%) przyznała, że najbardziej interesujące są informacje na temat stanu pojazdu i opon pozyskane w czasie rzeczywistym.

Nowoczesne systemy wspierające transport drogowy pomagają na bieżąco wykrywać ewentualne nieprawidłowości i umożliwiają błyskawiczną reakcję na zdarzenie. To właśnie komunikacja, czyli wymiana danych, pomiędzy pojazdem, zarządcą floty, a partnerem serwisowym kształtuje zakres Logistyki 4.0, która pozwala minimalizować przestoje, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii.

Wyniki ankiety jednoznacznie wskazują, że zarządcy flot coraz większą uwagę przywiązują do jakości montowanego ogumienia i prawności systemów monitorujących stan opon. Opona nie jest już tylko podzespołem pojazdu, ale stała się elementarnym składnikiem zapewnienia mobilności.

Jak mówi Stanisław Rosół, szef sprzedaży opon ciężarowych w Continental Opony Polska:
– Rozwiązania oferowane przez Continental są efektem partnerskiej współpracy z klientami flotowymi – pomagają zaoszczędzić nie tylko cenny czas, ale również obniżyć koszty prowadzonej działalności. Co więcej, oferta Continental jest nieustannie rozwijana w zakresie przyszłej mobilności, tak aby sprostać rosnącym wymaganiom flot.

Monitorowanie stanu opon jest immanentnym elementem realizacji Logistyki 4.0. Prawidłowy stan ogumienia to poprawa wydajności floty i bezpieczeństwo w trasie.

Dlatego Continental oferuje firmom transportowym system ContiPressureCheck, do monitorowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym, a także inteligentne opony iTyre z fabrycznie zainstalowanymi czujnikami ciśnienia. W tym roku niemiecki koncern wprowadzi do oferty również system ContiConnect do zarządzania w czasie rzeczywistym ogumieniem w całej flocie.

Komentarze

Brak komentarzy