Tradycyjnie okres Wielkanocy to czas, kiedy zamieniamy opony zimowe na letnie. Bez względu na to, czy chodzi tylko o trasy długodystansowe, czy też o jazdę na duże i małe odległości, posiadanie odpowiednich opon ma wpływ na politykę flotową, bezpieczeństwo pojazdów, a szczególnie na komfort pasażerów, co jest ważne w branży autokarowej. Opony HSL1 i HSR1 firmy Continental zapewniają wydajność jazdy autokarem.
Jeśli chodzi o zapewnienie komfortu, poziom wyposażenia nowoczesnych autokarów jest podobny do innych środków transportu. Wpływ opon na komfort podróżowania jest czynnikiem ważnym, choć często niedocenianym. A przecież cicha jazda i niski poziom hałasu mają olbrzymi wpływ na dobre samopoczucie pasażerów. Maksimum komfortu w podróżach długodystansowych zapewnia opona HSL1.
Firmie Continental udało się zoptymalizować opory toczenia opony HSL1, tak by zapewnić cichą jazdę. Sprzyja temu również, opracowana specjalnie dla opony HSL1, geometria rzeźby bieżnika. Dobra przyczepność daje optymalne możliwości prowadzenia pojazdu dzięki kombinacji wzoru bieżnika ze specjalną mieszanką, które zostały opracowane specjalnie dla HSL1.
Wartość opony HSL1 nie polega jednak wyłącznie na wyższym komforcie jazdy, ponieważ zapewnienie komfortu przyczynia się również do obniżenia kosztów operacyjnych floty autokarowej. Szerokie czoło bieżnika i obwodowe żebra bieżnika zapewniają równy kontakt opony z podłożem, co daje wysoki przebieg opony. Niska konsumpcja paliwa jest uzyskana dzięki zastosowaniu optymalizowanych rowków obwodowych w części barkowej i specjalnie dostosowanej mieszanki gumowej. Równomierne i szybkie oddawanie ciepła przez oponę, jest istotne dla niskiego spożycia paliwa. W oponie HSL1 udało się to osiągnąć przez zastosowanie bieżnika składającego się z różnych mieszanek gumowych w części barkowej i środkowej. Kolejną korzyścią finansową jest fakt, że wysokiej klasy karkasy firmy Continental można odsprzedać pod koniec ich użytkowania.
Opona dla autokarów HSR1 firmy Continental jest przeznaczona do stosowania w jeździe na krótkie i długie dystanse. Opona HSR1 została zaprojektowana na oś sterującą, jednak można ją stosować również na innych osiach w autobusach i autokarach. Jazda na krótkich dystansach stawia oponom szczególnie wysokie wymagania – częste hamowanie i ruszanie, częste zmiany kierunku jazdy, a także zmieniające się warunki drogowe wymagają opon wyjątkowo zrównoważonych. Firma Continental określa oponę HSR1 jako bezpieczną i cichą, a także zapewniającą wyższe przebiegi.
Elastyczna mieszanka bieżnika i zdolności „zazębiające” opony HSR1 gwarantują optymalną przyczepność na mokrej nawierzchni, a także minimalne ścieranie bieżnika. Zaawansowany wzór lamelek i krawędzi na bieżniku zapewnia doskonałe możliwości prowadzenia i hamowania pojazdu. Atutem opony HSR1 jest bardzo niski poziom hałasu, dzięki czemu podwyższony jest komfort jazdy zarówno na krótkich i długich dystansach. Specjalne ułożenie lamel i rowków na bieżniku sprawia, że opona HSR1 jest jedną z najcichszych w swojej klasie.
Wzór równomiernie zużywającego się bieżnika, który jest istotny dla wysokiego przebiegu opony, a przez to do oszczędnego użytkowania, jest osiągnięty dzięki poprawionej dystrybucji ciśnienia w części środkowej bieżnika. Oznacza to, że opona HSR1 ma dłuższy okres użytkowania, co obniża koszty eksploatacji.
Komentarze