SKF od kilku lat oferuje osie SMB OA/VA z łożyskiem koła o małym ścięciu montażowym na pierścieniu wewnętrznym, specjalnie zaprojektowanym dla tych osi. Łożysko to jest oferowane przez SKF jako VKHB 2279. Mimo to niektóre warsztaty wciąż montują standardowe łożysko HM 218248/210.
W modelach, gdzie pierścień wewnętrzny jest dosunięty do odsadzenia na osi i powierzchnia styku jest na stronie czołowej pierścienia wewnętrznego, ważne jest, by ta powierzchnia styku była wystarczająco duża. Jeśli promień ścięcia pierścienia wewnętrznego, jak w tym przypadku, jest zbyt duży, będzie to miało wpływ na powierzchnię styku pomiędzy pierścieniem wewnętrznym a odsadzeniem na osi.
Nieprawidłowa powierzchnia styku może doprowadzić do problemów z kątem działania i mimośrodowością. Taka sytuacja spowoduje niewspółosiowość łożyska i znaczące zmniejszenie jego trwałości. Może to również doprowadzić do poważnego uszkodzenia osi. Aby uniknąć takich problemów, zaleca się stosowanie produktu, specjalnie zaprojektowanego do tego modelu, VKHB 2279.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
46.76.29.*, 22 czerwca 2013, 0:24 0 0
Wreszcie coś konkretnego, bo mało kto się tym problemem przejmuje.
Odpowiedz