Deutsche Post World Net otwiera laboratorium przyszłości

, 16 kwietnia 2007, 0:00

Deutsche Post World Net otworzyło centrum badawcze DHL Innovation Center w Troisdorf koło Bonn. Jego celem jest opracowanie i wdrażanie nowatorskich rozwiązań logistycznych odpowiadających na potrzeby rynku, a jednocześnie pozwalających na zwiększenie wydajności procesów logistycznych.

DHL Innovation Center składa się z trzech stref – wystawowej, konferencyjnej oraz laboratorium. W części wystawowej na stole, pełniącym funkcję ekranu projekcyjnego, goście mogą obserwować i analizować strumienie przepływu towarów i informacji. Tutaj umieszczono także prototypy bieżących projektów rozwojowych, w tym robota służącego do rozładowywania pojazdów dostawczych i przenoszenia ładunków a także umieszczania różnego rozmiaru opakowań na przenośnikach taśmowych. Natomiast w laboratorium realizowane są prace związane z przygotowaniem poszczególnych projektów. W rezultacie DHL Innovation Center stanowi platformę komunikacji i wymiany doświadczeń z zakresu logistyki, technologii i biznesu.

DHL Innovation Center koncentruje swoje badania i rozwój na tworzeniu ściśle określonych koncepcji logistycznych. Ich celem jest jak najszybsze przekształcenie projektów badawczych w produkty rynkowe. Obecnie realizowane są projekty telematyczne oraz związane z proekologiczną inicjatywą GoGreen. W centrum badawczym analizowane są także praktyczne rozwiązania pozwalające na wykorzystanie w logistyce RFID, technologii opierającej się na falach radiowych. Obecnie przygotowywany jest projekt mający na celu analizowanie systemu monitorowania temperatury towarów podczas transportu. Sprawdzane są także możliwości oferowane przez „inteligentny” kontener, który oprócz danych o lokalizacji umożliwia również rejestrowanie takich danych jak temperatura, wilgotność czy wstrząsy.

Projekty tworzone w DHL Innovation Center są realizowane wspólnie z partnerami, do których należą takie firmy jak IBM, Intel czy SAP. Centrum badawcze utrzymuje również stosunki partnerskie z renomowanymi instytutami logistycznymi, takimi jak Massachusetts Institute of Technology (MIT) z Bostonu i Saragossy oraz z niemieckimi Instytutami Fraunhofera.

 

Komentarze

Brak komentarzy