Firma Continental AG (Hanower) planuje zakup 51 procent udziałów w słowackiej firmie Matador Group (Puchov), zajmującej się produkcją wyrobów gumowych i taśm przenośnikowych. Warunkiem sfinalizowania umowy jest jej zatwierdzenie przez organy antymonopolowe. „Decydując się na takie posunięcie, umacniamy nasze więzi z bardzo skutecznym partnerem joint-venture. Oznacza to jednocześnie rozszerzenie naszej bazy operacyjnej na rynkach Europy Wschodniej, a także zwiększenie możliwości w zakresie produkcji opon do samochodów osobowych i dostawczych w krajach o niskich kosztach produkcji” – powiedział 11 kwietnia w Hanowerze Manfred Wennemer, Prezes Zarządu firmy Continental. Od 1998 r. Continental (76 procent) i Matador (24 procent) tworzą działającą w Puchov spółkę joint-venture, która zajmuje się produkcją opon do samochodów ciężarowych. Obie strony postanowiły nie ujawniać szczegółów umowy, w tym jej wartości finansowej.
W 2006 r. Matador Group zatrudniała 4770 pracowników i sprzedała produkty za około 450 mln euro. „Zawarcie tego strategicznego sojuszu pozwoli nam jeszcze bardziej podwyższyć jakość opon Matador, a także zwiększyć ich produkcję. Dzięki niemu będziemy mogli wejść na nowe rynki i podnieść wartość marki Matador. Dzięki wcześniejszym sukcesom w spółce joint-venture produkującej opony do samochodów ciężarowych mamy pewność, że podjęcie tej współpracy to najlepsze rozwiązanie dla firmy Matador i jej pracowników. Umacniamy też pozycję w branży motoryzacyjnej, czyli drugim strategicznym segmencie naszej działalności” – powiedział Štefan Rosina, dyrektor naczelny Matador Group.
„Dzięki połączeniu sił i doświadczeń będziemy mogli poprawić naszą pozycję na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, a także zdobyć dodatkowe możliwości sprzedaży w Rosji, na Ukrainie i w krajach Azji Środkowej. Wzmocni się zwłaszcza nasza pozycja w Rosji, nie tylko dzięki uzyskaniu lepszego dostępu do tego rynku, ale także dzięki przejęciu zakładu produkcyjnego w Omsku” – podkreślił Wennemer.
„Pod względem operacyjnym zamierzamy włączyć markę Matador do naszego portfela marek i zainwestować w zwiększenie rocznych mocy produkcyjnych w zakresie opon do samochodów osobowych i dostawczych z 5,5 do ponad 7 milionów. Pozwoli nam to na skuteczne stawienie czoła niskokosztowej konkurencji” – dodał Wennemer. Fabryka Matador w Puchov zostanie zintegrowana z fabryką w Hanowerze-Stöcken jako drugi filar. Ponadto Continental uzyska dodatkowe możliwości w dziedzinie badań i rozwoju.
Zakup będzie korzystny również dla ContiTech Conveyor Belt Group. „Połączenie firmy Matador z naszym przedsiębiorstwem jest strategicznie słuszne” – powiedział Gerhard Lerch, członek zarządu Con¬tinental, odpowiedzialny za dział ContiTech. „Firma ma bardzo dobrą pozycję w Europie Wschodniej” – dodał. Spółka Matador, zatrudniająca 160 osób, produkuje na Słowacji szeroką gamę tekstylnych taśm przenośnikowych. ContiTech Conveyor Belt Group ma osiem oddziałów w Chile, Chinach, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, w Indiach i w Meksyku. Zatrudnia około 2700 pracowników, a w 2006 r. zanotowała sprzedaż produktów o wartości 379 mln euro.
Komentarze