Pojazd malowany na życzenie

, 20 kwietnia 2007, 0:00

W holenderskim mieście Meppel Scania uruchomiła nowoczesną lakiernię kabin oraz elementów podwozi. Nowy zakład jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie rynku malowaniem samochodów ciężarowych i autobusów według specyficznych wymagań firm transportowych. Nowoczesna lakiernia będzie zatrudniała 150 osób.

„Nasza inwestycja w lakiernię elementów ma znaczenie strategiczne” – podkreśla Per Hallberg, szef działu produkcji i zaopatrzenia oraz członek Rady Nadzorczej Scania. „Chcemy zaoferować szybszy czas dostawy indywidualnie lakierowanego pojazdu oraz zmniejszyć koszty takiej usługi w porównaniu do tradycyjnego przemalowywania pojedynczych elementów po dostarczeniu samochodu odbiorcy. Wierzymy, że nasza propozycja będzie atrakcyjna dla klientów i korzystna dla Scania. Lakiernia ma wielkość umożliwiającą wydajną produkcję na skalę przemysłową o wysokiej jakości, z zastosowaniem metod spełniających najostrzejsze wymogi ochrony środowiska.”

Uzasadnieniem inwestycji Scania jest widoczny trend rynkowy nakazujący firmom transportowym budowanie tożsamości marki poprzez malowanie całych kabin, lusterek, deflektorów oraz innych elementów pojazdów w firmowe barwy. Do tej pory były one zwykle przemalowywane już po dostarczeniu pojazdu, co było procesem stosunkowo kosztownym i czasochłonnym. Nowoczesna lakiernia umożliwi dostarczenie klientom fabrycznie nowych pojazdów polakierowanych według indywidualnych życzeń.
Zakład lakierniczy zlokalizowano w centrum Scania w Meppel, gdzie dawniej odbywała się produkcja kabin. Istniejące obiekty zostały wyremontowane i dostosowane do wydajnej obsługi procesu przygotowania i ostatecznego lakierowania elementów kabin oraz podwozi.
„Obecność wykwalifikowanej załogi oraz bliskość ostatecznej linii montażowej w Zwolle, która jest odpowiedzialna za ponad 50% naszej europejskiej produkcji samochodów ciężarowych, stanowiły dwa główne powody lokalizacji lakierni w tym miejscu” – podsumowuje Per Hallberg.
Nowy zakład w Meppel będzie dostarczał polakierowane części kabiny i podwozia do fabryk w Szwecji, Holandii oraz we Francji.

 

Komentarze

Brak komentarzy