Opracowane przez Volvo Trucks niezależne zawieszenie przednie jest już dostępne także w połączeniu z Aktywnym Układem Kierowniczym Volvo.
Nowy element wyposażenia może być szczególnie użyteczny zwłaszcza w transporcie długodystansowym, gdzie różnice pod względem stabilności pojazdu, precyzji i łatwości kierowania są wyraźnie odczuwalne, ze względu na, typowe dla tego segmentu, długie okresy jazdy. Co więcej, wydatnie zmniejsza wysiłek kierowcy także podczas jazdy z małą prędkością.
– “Niezależne zawieszenie przednie powoduje, że pojazd doskonale trzyma się drogi, podczas, gdy Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zwiększa komfort pracy kierowcy i, co równie ważne, zmniejsza ryzyko rozwoju schorzeń zawodowych.” – relacjonuje Kristin Signert.
Dzięki niezależnemu zawieszeniu przedniemu, przednie koła nie oddziałują na siebie. W rezultacie, wzrasta płynność i stabilność jazdy. Zębatkowa przekładnia kierownicza zaś, zapewnia bardziej bezpośrednie i precyzyjne kierowanie pojazdem.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo skutecznie tłumi wstrząsy pochodzące od nierówności w nawierzchni drogi, dzięki czemu stają się one mniej odczuwalne na kole kierownicy. W ten sposób nie tylko ułatwia i uprzyjemnia pracę kierowcy, ale także zmniejsza ekspozycję jego mięśni i stawów na drgania.
– “Fakt, że kierowca może czuć się bardziej zrelaksowany i pracować w warunkach sprzyjających zdrowiu, przekłada się w dłuższej perspektywie na wyższą wydajność” – podkreśla Kristin Signert.
Zestaw obydwu tych systemów można zamawiać w Volvo FH i Volvo FH16.
Niezależne zawieszenie przednie
– Podwójne wahacze trójkątne zapewniają pionowe, niezależne ruchy każdego koła.
– Dzięki zębatkowej przekładni kierowniczej pojazd natychmiast reaguje na ruch kołem kierownicy.
– Belki poprzeczne stabilizują cały zespól zawieszenia, miechy pneumatyczne amortyzują i kontrolują pionowe skoki zawieszenia, zapewniając komfort jazdy.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
– Aktywny Układ Kierowniczy Volvo bazuje na konwencjonalnym układzie z przekładnią kierowniczą połączoną wałem z kołem kierownicy.
– Siłę niezbędną do skrętu kół zapewnia hydrauliczny układ wspomagania. W rozwiązaniu Volvo układ ten został rozbudowany o silnik elektryczny, sprzężony z wałem kierownicy.
– Silnik ten, współdziałający z hydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego, jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą z częstością kilku tysięcy razy na sekundę.
– Przy małej prędkości jazdy silnik elektryczny zwiększa siłę wspomagania, podczas gdy przy szybszej jeździe automatycznie kompensuje wszelkie zakłócenia przekazywane na koło kierownicy, będące skutkiem działania m.in. bocznego wiatru, czy nierówności w nawierzchni drogi.
Komentarze