Feber oraz KH-Kipper jako dwie pierwsze firmy na świecie przystąpiły do programu produktowego SSAB „My Inner Strenx”, który zadebiutował w tym roku na Targach Intermat w Paryżu.
Program jest związany z wprowadzeniem Strenx – najnowszej marki SSAB dla stali konstrukcyjnych o wysokiej wytrzymałości. Strenx obejmuje najszerszą dostępną na rynku gamę stali o wysokiej wytrzymałości.
– “Idea programu Strenx zawiera się w haśle „Mniej znaczy więcej. Cieńsza stal, większa moc”. Innymi słowy, chodzi o jak najbliższą współpracę z klientami na etapie projektowania ich wyrobów końcowych z użyciem naszej stali.” – wyjaśnia Tobias Svensson, dyrektor zarządzający SSAB Polska.
Partnerstwo w ramach programu My Inner Strenx obejmuje wsparcie techniczne w zakresie doboru stali i rozwiązań materiałowych, jak również wsparcia i praktyki w zakresie przetwarzania stali Strenx o wysokiej wytrzymałości. Członkowie programu mają pierwszeństwo dostępu do Centrum Wiedzy SSAB w celu rozwijania nowych i innowacyjnych sposobów projektowania z użyciem stali Strenx o wysokiej wytrzymałości.
– “Członkostwo w programie My Inner Strenx świadczy o zastosowaniu stali Strenx o wysokiej wytrzymałości w konstrukcji produktu, a dla wyrobów oznaczonych My Inner Strenx jest potwierdzeniem przez SSAB wysokiej jakości konstrukcji oraz dobrych praktyk produkcyjnych. Dla użytkowników symbol My Inner Strenx na produkcie jest potwierdzeniem, że produkt jest lekki, mocny i nowoczesny.” – podsumowuje Michał Dubas, dyrektor handlowy Special Steels w Polsce.
– “Przystąpiliśmy do programu My Inner Strenx z determinacją, zasobami i doświadczeniem, które teraz, przy wsparciu specjalistów z SSAB, pozwolą nam jeszcze skuteczniej niż dotychczas konkurować na rynkach europejskich w gronie producentów pojazdów ciągnionych i zabudów. Znak My Inner Strenx nie tylko potwierdza naszą wysoką pozycję na rynku, ale przede wszystkim gwarantuje naszym klientom, iż naczepa czy przyczepa, którą wybrali, wyznacza kierunek rozwoju w innowacyjnych zastosowaniach stali o najwyższej jakości.” – podkreśla Jarosław Chałupka, kierownik działu zakupów Feber.
Bliska współpraca z firmą SSAB oraz stal Strenx o wysokiej wytrzymałości pomagają firmie Feber, producentowi pojazdów, utrzymać silną pozycję na rynku – dzięki redukcji masy, kosztów i wpływu na środowisko. Wytrzymałe, a jednocześnie cienkie arkusze stali Strenx pozwalają na produkcję lżejszych i bardziej efektywnych paliwowo produktów końcowych.
– “Dzięki partnerstwu z SSAB i zastosowaniu stali Strenx, Feber był w stanie na przestrzeni lat udoskonalać projekty podwozi w celu maksymalnego wykorzystania zalet stali o wysokiej wytrzymałości.” – mówi Janusz Kuczyński, regionalny kierownik sprzedaży, SSAB Poland. – “Podwozia, które Feber obecnie produkuje, należą do najbardziej zaawansowanych na rynku, jeśli chodzi o odporność na pękanie oraz efektywne zużycie paliwa, niemniej jednak producent dąży do jeszcze większej redukcji masy pojazdu.”
Kiedy Feber po raz pierwszy zdecydował się na stosowanie stali Strenx (pierwotnie zwanej Domex), główną motywację stanowił projekt podwozia, które było zbyt ciężkie. Feber wybrał stal Strenx 700 i nadal korzysta z niej, opracowując nowe, lżejsze projekty podwozia.
– “Firma Feber jest bardzo zadowolona ze swojego wyboru i zamierza przejść do stosowania w przyszłości gatunków o jeszcze większej wytrzymałości, takich jak Strenx 960. Efektem może być dalsza redukcja masy.” – mówi Kuczyński.
Kolejną korzyścią, jaką Feber uzyskał dzięki wyborowi stali Strenx 700 jest większa odporność na pękanie. Wysoka wytrzymałość, jednorodność i znakomita spawalność stali pozwala na opracowanie projektów, które w przypadku użycia innego materiału byłyby narażone na pękanie zmęczeniowe.
Jeden z nowych produktów – stalową naczepę do przewozu złomu, której podwozie jest wykonane ze stali STRENX, a zabudowa ze stali HARDOX 450 – firma Feber zaprezentuje już 18 listopada w zakładach produkcyjnych SSAB w Borlange w Szwecji podczas imprezy Swedish Steel Prize. Swedish Steel Prize to prestiżowa nagroda przyznawana przez firmę SSAB za najlepszy projekt wykonany ze stali o wysokiej wytrzymałości. Prezentowana naczepa to produkt używany, poddany już ponad 1,5 roku ciężkiej pracy, który sprawdził się wielokrotnie w najtrudniejszych warunkach. N
Komentarze