Twórcy projektu ElectriCity, którego jednym z głównych uczestników jest Volvo, podejmują kolejną inicjatywę po tym, jak przygotowane dla pasażerów trasy 55 koncerty akustyczne z udziałem szwedzkich artystów odniosły duży sukces w internecie. Tym razem na mieszkańców Göteborga czeka mobilny pokaz świąteczny. Świetlne show z tradycyjną świąteczną muzyką dostarczy elektryczny autobus, którego trasa wiedzie przez centrum Göteborga.
Koncerty-niespodzianki wykonywane na pokładach autobusów na trasie 55 we wrześniu przez artystów Seinabo Sey i Zarę Larsson przykuły uwagę internautów nie tylko w Szwecji, ale również za granicą, osiągając 2,6 miliona wyświetleń na Facebooku i YouTube.
– Poprzednia kampania ‘Silent Bus Sessions’ zwróciła uwagę na jedną z największych zalet elektrycznych autobusów – ich cichą pracę. Z pomocą świątecznego show chcemy podkreślić w wesoły sposób fakt, że autobusy elektryczne mogą pomóc w zastąpieniu miejskiego szumu przyjemnymi dla ucha dźwiękami – mówi Helena Lind, PR manager w Volvo Buses.
Życzenia świąteczne dla mieszkańców Göteborga będzie można zobaczyć i usłyszeć na trasie 55, która biegnie wzdłuż Avenyn i Östra Hamngatan w centrum miasta. Trasa zazwyczaj jest czynna tylko w dni powszednie, jednak weekend 4-6 grudnia był wyjątkiem, ponieważ świąteczny autobus kursował w sobotę i niedzielę między godziną 10 a 18.
– Nasz świąteczny autobus jest niczym świąteczna kartka z życzeniami, które chcemy złożyć mieszkańcom Göteborga, a także jest to sposób na podkreślenie skutecznego przedsięwzięcia, w którym innowacyjność i zrównoważony rozwój współgrają, aby stworzyć atrakcyjne środki transportu miejskiego – mówi Lars Backström, dyrektor zarządzający Västtrafik.
O ElectriCity
ElectriCity to wspólny projekt sektora akademickiego, przemysłowego oraz publicznego, który ma na celu rozwój, zaprezentowanie oraz ocenę nowych rozwiązań dla zrównoważonego transportu przyszłości. Testowanie oraz ocena elektrycznych autobusów w transporcie stanowią główne zadanie ElectriCity. Cichy, bezemisyjny transport miejski może przewozić pasażerów tam, gdzie ruch uliczny jest już zabroniony. Otwiera to nowe możliwości zagospodarowania przestrzeni miejskiej.
Komentarze