Ten polski producent wywrotek idzie jak burza

22 stycznia 2016, 15:40

Z dwóch zakładów produkcyjnych KH-KIPPER wyjechało już 10 tysięcy wywrotek licząc od początków działalności przedsiębiorstwa. Można powiedzieć, że w ten sposób firma zdała swój „egzamin dojrzałości”, kończąc tym samym w ubiegłym roku 18 lat.

W 2015 roku produkcja KH-KIPPER utrzymała trend wzrostowy – trwający od załamania rynku w 2009 r. Produkcja osiągnęła poziom ponad 1.000 sztuk odnotowując około 10-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. W połowie roku produkcja osiągnęła poziom 10.000 sztuk od momentu rozpoczęcia działalności produkcyjnej firmy. Wzrost produkcji pochodzącej z rynku polskiego wyniósł 25%. Odczuwalna była poprawa nastrojów branży budowlanej oraz znaczny wzrost sprzedaży zabudów dla branży kopalnianej. Odsetek eksportu w całej produkcji wyniósł w 2015 r. około 85%. Dynamika sprzedaży eksportowej KH-KIPPER była w ostatnim roku zdecydowanie największa na rynkach Europy Zachodniej i w Skandynawii. Są to obecnie główne rynki zbytu KH-KIPPER. Jednak nie mniej istotnymi kierunkiem była Europa Wschodnia i Południowa oraz dostawy poza granice „starego kontynentu”.

W 2015 roku odnotowano duży wzrost sprzedaży KH-KIPPER w Europie południowo-wschodniej. Do sukcesu w głównej mierze przyczyniło się uczestnictwo KH-KIPPER w targach w Niemczech – szczególnie w Targach IAA 2014 w Hanowerze i pozyskanie tam owocnych kontraktów.
15_Tysieczna_wywrotka_KH-KIPPER_wyprodukowana_w_2015_rok
Czas rozwoju
KH-KIPPER jest dziś w Polsce głównym producentem zabudów wywrotek na samochody ciężarowe powyżej 12 ton DMC. W 2015 roku uhonorowana „Orłem Eksportu Województwa Świętokrzyskiego” przez dziennik „Rzeczpospolita”, jako jedna z najważniejszych firm województwa, które w ostatnim czasie w największym stopniu przyczyniły się do ożywienia polskiego eksportu. KH-KIPPER został laureatem nagrody w dwóch kategoriach „Najdynamiczniejszy eksporter” oraz „Najlepszy debiut w eksporcie”.

– Posiadamy dziś dwa zakłady produkcyjne zlokalizowane niedaleko Kielc: w Kajetanowie i Skarżysku-Kamiennej. Stale inwestujemy w ich rozwój, poprawę ich wydajności oraz jakość produkcji. W 2015 roku zrealizowaliśmy prace związane z rozbudową powierzchni magazynowej, odkładczej i biurowej oraz utwardzeniem terenu wokół firmy. Zakupiliśmy także kolejną wypalarkę HD, a na przyszły rok planujemy zakup wypalarki laserowej – mówi Tomasz Biel, Wiceprezes Spółki. – Ponieważ odnotowujemy dziś stały, stabilny wzrost sprzedaży, w kolejnych latach nie wykluczamy inwestycji zwiększających moce produkcyjne. Planujemy nowoczesną organizację procesu składowania stali oraz jej transportu wewnętrznego i cięcia. Usprawni nam to procesy, zwiększy wykorzystanie maszyn oraz powierzchni. Planujemy też m.in. zakup automatycznych regałów wysokiego składowania na długie elementy, nowe kabiny lakiernicze i śrutownicze, budowę nowej hali montażowej i hali przygotowania produkcji z zapleczem socjalnym – zapowiada Wiceprezes.

Postawiono na innowacyjność
Opracowany w ubiegłym roku nowy model zabudowy kopalnianej W1M o unikatowym kształcie skrzyni bez bocznego użebrowania charakteryzuje się mniejszą wagą skrzyni, a w ślad za tym większą ładownością. Przy projektowaniu wykorzystano wytrzymałość i sprężyste właściwości stali HARDOX. Energia kinetyczna uderzenia, nawet przy załadunku kamieni o dużej frakcji, jest doskonale rozpraszana.
12_Zabudowa_tylnozsypowa_W1U

Stosowany dziś w zabudowach tylnozsypowych KH-KIPPER nowy zoptymalizowany układ hydrauliczny nowej generacji HYVA ALPHA pozwolił skrócić o około 20% czas podnoszenia i opuszczania skrzyni. Lżejszy, a zarazem mocniejszy system hydrauliczny pracujący na wysokim ciśnieniu zwiększa także ładowność wywrotki.

W prestiżowym konkursie Targów Autostrada-Polska, Rotra 2015 doceniono nową konstrukcję zabudowy tylnozsypowej W1U zapobiegającą zaleganiu lepkiego materiału przy wyładunku. Jedna z najbardziej popularnych zabudów w ofercie firmy – zabudowa tylnozyspowa half-pipe uzyskała pochyloną przednią ścianę. W praktyce ma to ułatwić wysyp bez zalegania lepkiego materiału w skrzyni. W ślad za tym koło zapasowe umiejscowiono za kabiną, zamiast na przedniej burcie. Odkręcany daszek chroni kabinę, a w razie uszkodzenia podlega szybkiej i taniej wymianie. Podobnie jak nowy zbiornik oleju z tworzywa sztucznego. Jednocześnie położono duży nacisk na poprawę sztywności skrzyni i jej wytrzymałość niezbędną w trudnym warunkach eksploatacyjnych. Zmiana konstrukcyjna zapewniła redukcję masy własnej zabudowy, a co za tym idzie wzrost ładowności.

9_Zabudowa_kopalniana_W1M

Udoskonalenia zostały już docenione przez klientów firmy. To właśnie zabudowa tylnozsypowa W1U była najpopularniejszą produktem KH-KIPPER na rynku polskim w 2015 roku z 52-procentowym udziałem.

Nowy model trójstronnej zabudowy W3F do transportu lekkiego uzyskał większą o 10% ładowność. Wykonana w całości z wysokojakościowej szwedzkiej stali HARDOX skrzynia charakteryzuje się niezwykle mocną i jednocześnie lekką konstrukcją. Osłonięty mechanizm otwierania burt bocznych jest zabezpieczony przed zasypywaniem przy wyładunku i niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych. Pozwala to wyeliminować straty związane z niepotrzebnymi naprawami i kosztownymi przestojami w pracy pojazdu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!