Jak nawiązać współpracę w trudnym sektorze DIY

, 27 stycznia 2016, 15:14

Dachser operator oferujący profilowane branżowo usługi dla dostawców do marketów typu Do-It-Yourself, podczas 16. Międzynarodowego Kongresu BHB wskazywał najistotniejsze wyzwania stojące przed firmami logistycznymi obsługującymi przedsiębiorstwa z sektora dom i ogród. Przy tej okazji podzielił się również globalnymi doświadczeniami z zakresu logistyki DIY.

W ramach usługi Dachser DIY Logistics oferuje nie tylko transport produktów do marketów, ale również szereg usług dodatkowych związanych z odpowiednią ekspozycją i promocją towarów w sieciach DIY oraz obsługę zwrotów i magazynowania produktów sezonowych.

Dachser współpracuje ze wszystkimi sieciami dom i ogród na świecie. Tylko w Europie co roku dostarcza ok. 3 mln przesyłek do marketów o tym profilu. W każdym z nich codziennie korzysta z tzw. okien czasowych, w których sieć wymaga dostawy. Klient może za pośrednictwem Dachser nie tylko na bieżąco spełniać warunki marketów w zakresie terminowości dostaw, bez konieczności bezpośredniego zaangażowania, ale także znacząco ograniczyć koszty związane z zapewnieniem płynności dostaw do tak wielu punktów w Europie.

– Korzystanie z rozwiązania Dachser DIY Logistics to coś więcej, niż zapewnienie terminowej dostawy do sklepu. Umożliwiamy objęcie procesem logistycznym produktu od miejsca nadania do ostatniego punktu, czyli do półki sklepowej, gdzie towar jest przez nas odpowiednio eksponowany i promowany. Na terenie każdego marketu w Europie mamy bowiem zespoły własnych merchendiserów pracujących na rzecz naszych klientów. W rezultacie, czas wyłożenia towaru na półkę skraca się z 4,5 do 1 dnia. Nasi pracownicy w marketach zajmują się też kontrolą ilości i jakości towarów, w razie konieczności składaniem produktu z kilku części, etykietowaniem, przepakowywaniem i przygotowywaniem zwrotów. Dzięki współpracy z Dachser klient może bez problemu spełnić też inne kłopotliwe wymogi sieci, jak choćby kwestię odbioru i magazynowania artykułów sezonowych poza okresem sprzedaży. Nasi klienci nie muszą więc martwić się, co dzieje się z ich towarem wewnątrz marketów, nie muszą też znać lokalnych rynków ani tworzyć kosztownych zagranicznych oddziałów, by móc skutecznie działać w innych krajach – dodaje Juliusz Pakuński.

Kongres organizowany przez BHB – organizację reprezentującą firmy przemysłowe i usługowe z sektora DIY w Niemczech, Austrii i Szwajcarii – odbywał się pod hasłem: „DIY unplugged – powrót do podstaw. Czego potrzebują nasi klienci?” Jego celem było odpowiedzenie na pytania, co obecnie i w przyszłości powinien oferować sektor DIY, by wciąż motywować klientów do samodzielnego wykonywania prac w domu i ogrodzie. W kongresie wzięło udział ok. 550 reprezentantów firm działających na rynku detalicznym, przemysłowym i usługowym, by posłuchać wystąpień uznanych ekspertów branży DIY, a także firm consultingowych i zajmujących się badaniami rynku. Dachser był jedynym przedstawicielem branży logistycznej wśród prelegentów tego wydarzenia.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!