Ruszyła największa sortownia przesyłek lotniczych DHL w Europie

8 czerwca 2008, 0:00

DHL oficjalnie uruchomił nowe europejskie centrum ekspresowej sieci transportu lotniczego na niemieckim lotnisku Lipsk/Halle. Centrum, do niedawna jeden z największych w Europie placów budowy, zwiększa zasięg międzynarodowej sieci połączeń DHL, zapewniając lepsze połączenia i usprawnienie kompleksowej obsługi klientów na całym świecie.

Uroczystego otwarcia dokonał John Mullen, prezes DHL Express, któremu towarzyszył Frank Appel, prezes zarządu Deutsche Post World Net, Scott Price, prezes DHL Express Europe oraz przedstawiciele niemieckiego rządu.

Deutsche Post World Net zainwestowało ok. 300 mln euro w budowę sortowni DHL Lipsk/Halle. W znaczący sposób zwiększa ona szybkość transportu przesyłek, liczbę połączeń i zasięg DHL. Centrum położone jest na skrzyżowaniu wielu ważnych europejskich i międzynarodowych tras handlowych – kierunek północ-południe oraz wschód-zachód. Decydującymi kryteriami wyboru tej lokalizacji było położenie lotniska, bliskość rozwijających się rynków Europy Wschodniej, bezpieczeństwo połączone z pełną autoryzacją dla nocnych lotów, zmotywowani i wysoko wykwalifikowani pracownicy oraz bogata infrastruktura, która umożliwia sprawne połączenie transportu lotniczego, kolejowego i drogowego.

Scott Price, prezes DHL Express Europe, dodał: „Dzięki dogodnej lokalizacji naszej największej europejskiej sortowni, zaoferujemy skrócony czas dostaw przesyłki oraz, dzięki lepszemu dostępowi do Europy Wschodniej i Azji, znacząco zwiększymy zasięg naszych usług.” 

Centrum w Lipsku/Halle obejmuje sortownię (największy i najnowocześniejszy system sortowania w Niemczech), hangar, płytę lotniskową, stację paliwową i budynek administracyjny. Każdego dnia roboczego przez centrum przechodzi około 1 500 ton ładunków cargo w ciągu nocy, a do roku 2012 liczba ta ma wzrosnąć do 2 000 ton.

Lipsk jest pierwszym obiektem DHL, który w znacznym stopniu samowystarczalnie spełnia swoje zapotrzebowanie na energię elektryczną, ogrzewanie i chłodzenie. Jest to możliwe dzięki budowie elektrociepłowni kogeneracyjnej, a także zamontowaniu 1 000 m. kw. baterii słonecznych na dachu hangaru, które mają generować energię elektryczną z energii słonecznej. Dodatkowo dwa podziemne zbiorniki, o pojemności 300 m. sześciennych każdy, gromadzą około 3 000 m. sześciennych wody deszczowej, która będzie wykorzystywana zamiast wody pitnej do mycia samolotów.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!