Nowy silnik w Volvo FM

, 16 czerwca 2008, 0:00

Volvo zaprojektowało nowy silnik, o pojemności 11 litrów, przeznaczony do ciągników siodłowych Volvo FM. Pojazdy wyposażone w nową jednostkę napędową skonstruowano z myślą o zastosowaniu np. w transporcie materiałów ciekłych i sypkich luzem, gdzie najważniejsza jest duża ładowność i stosunkowo niska masa własna.

Nowa, 11-litrowa jednostka napędowa jest o około 140 kg lżejsza od silnika D13 – dzięki czemu wzrasta ładowność pojazdu.

Dzięki zastosowaniu technologii selektywnej redukcji katalitycznej SCR, silnik D11 spełnia zarówno normę emisji spalin Euro 4, jak i normę Euro 5, która zacznie obowiązywać w niedługim czasie. Silnik będzie dostępny w dwóch wariantach o mocy 390 i 430 KM i momencie obrotowym odpowiednio:1880 i 2100 Nm. Duża moc jest dostępna zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach obrotowych. W zakresie ekonomicznym, od 1050 do 1500 obr/min, dostępne jest 95% maksymalnego momentu obrotowego.

Silnik 11-litrowy jest wyjątkowo mocny i zapewnia prawdziwą przyjemność z jazdy – mówi Mats Franzén, Menedżer ds. Silników w dziale Strategii i Planowania Produktu w Volvo Trucks. – Co więcej, silnik ten współpracuje z naszą zautomatyzowana skrzynią biegów I-Shift, zapewniającą nie tylko komfortową, ale i ekonomiczną jazdę.

Volvo FM z 11-litrowym silnikiem jest dostępne jako ciągnik siodłowy 4×2 lub 6×2, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów do 40 ton i jest przystosowane do przewozu materiałów niebezpiecznych.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!