Testery KTS Truck firmy Bosch to wszechstronne urządzenia diagnostyczne pomagające w naprawie samochodów ciężarowych, autokarów i przyczep.
Moduł diagnostyczny KTS Truck – jak sama nazwa wskazuje, pozwala na przeprowadzenie diagnostyki i odczytania kodów błędów. Ale to w dzisiejszych czasach jest absolutną podstawą, urządzenie KTS potrafi znacznie więcej. Nierzadko urządzenie to pozwala na przeprowadzenie napraw które były do tej pory zarezerwowane tylko dla serwisów producenta pojazdu a czasem pozwala na zaprogramowanie i skonfigurowanie ręczne danego sterownika, tak jak mógł to dotychczas zrobić jedynie producent danego systemu.
Myśląc o testerze diagnostycznym zazwyczaj w pierwszej kolejności myślimy o diagnostyce i obsłudze silnika tutaj tester diagnostyczny Bosch ma się czym pochwalić. Oprócz absolutnej podstawy czyli odczytywaniu i kasowania kodów błędu, kasowanie interwałów przeglądowych KTS Truck oferuje również wiele funkcji i procedur diagnostycznych na podstawie których można np. ocenić stan silnika czy podzespołów takich jak wtryskiwacze. Natomiast po wymianie podzespołów można przeprowadzić ich regulację i adaptację Tutaj przykładem może być wprowadzanie do pamięci sterownika kodów nowych wtryskiwaczy.
W branży ciężarowej częstym problemem jest pneumatyka czy sterowane przez tą pneumatykę hamulce, niestety wiele testerów oferowanych na rynku nie radzi sobie z tym problemem. Tester KTS Truck komunikuje się ze wszystkimi głównymi systemami pneumatycznymi takich producentów jak Knorr, Wabco, Haldex.
Oczywiście testerem tym w układach pneumatycznych można regulować zawieszenie, kasować interwały diagnostyczne, liczniki regeneracji osuszacza, czy adaptację nowego osuszacza.
Ale mechanik posiadający wiedzę na temat systemów pneumatycznych może przy pomocy KTS Truck zrobić naprawdę wiele. Standardowe usterki nie stanowią żadnego problemu dla tego urządzenia, zgranie parametrów z uszkodzonego modulatora hamulców i wgranie do nowego modułu to coś co było dotychczas zarezerwowane dla autoryzowanych serwisów a on to robi. Dla naprawdę zaawansowanych serwisów układów pneumatycznych KTS Truck może zaoferować możliwość ręcznego konfigurowania modulatorów hamulcowych tak jak to jest robione w fabrykach naczep i przyczep.
Kolejną unikatową możliwością modułów KTS-Truck jest szeroka możliwość diagnozy i kalibracji podzespołów skrzyń biegów.
W przypadku skrzyń biegów ZF tester ten nawet pozwala na diagnozę skrzyń biegów za pomocą odczytów położeń poszczególnych wybieraków i porównania odczytanych wymiarów z tabelą wymiarów wzorcowych. Urządzenie to pozwala na wgrania nowego oprogramowania jak również w razie uszkodzenia sterownika, pomaga w skopiowaniu danych i wgrania do nowego sterownika.
Można by jeszcze długo mnożyć przykłady zastosowania modułu diagnostycznego KTS-Truck, ale urządzenie to posiada jeszcze inne zalety:
- Moduł KTS można podłączyć do tabletu warsztatowego DCU 220, komputera stacjonarnego lub laptopa za pomocą łączności Bluetooth o zasięgu do 100 m.
- Posiada menu w języku polski, a wszystkie funkcje diagnostyczne działają bez użycia Internetu.
- Ma możliwość rozbudowy programu o graficzne rozłożenie na detale elementów systemów takich jak system oczyszczania spalin DENOXTRONIC, DIESEL (ESItronic D) itp.
- Można korzystać z przewodu uniwersalnego- multipin dla każdego rodzaju gniazda (np. w przypadku uszkodzenia gniazda OBD, niestandardowych zabudów lub braku przewodu dedykowanego)
Natomiast program sterujący ESI[tronic] Truck oprócz diagnozy sterowników zawiera także techniczne informacje takie jak: schematy elektryczne, instrukcje serwisowania i napraw oraz informacje o systemach. Program ten dostarcza wszystkie informacje niezbędne do przeprowadzenia pełnej diagnostyki, kompletnego serwisowania i skutecznej naprawy. Pakiet oprogramowania odznacza się wysokim pokryciem rynku europejskiego obejmującego samochody dostawcze, pojazdy ciężarowe, autobusy i przyczepy.
Dodatkowo użytkownik ma do dyspozycji katalogi części zamiennych wraz z informacjami ZF Services, w tym informacje serwisowe oraz instrukcje montażu i demontażu produktów ZF.
Artykuł sponsorowany Bosch
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
LOL, 19 września 2016, 15:58 0 0
O mój boze .... tester ma tą zaletę, że jest w języku polskim, SZALENSTWO!!!! trzy na wynos poproszę
Odpowiedz