Na tegorocznych targach TRANSEXPO w Kielcach firma DRABPOL otrzymała MEDAL Targów Kielce za miejsce pracy kierowcy mFAP. Nagroda ta przyznana została w kategorii Części i Wyposażenie Autobusów.
Zgodnie z najnowszymi wytycznymi EBSF (projekt badawczy Europejski Autobus Przyszłości) w ramach UITP, wszystkie autobusy mają łączyć w sobie najlepsze cechy ergonomii, przestrzeni i komfortu. Komfort kierowcy ma zapewnić ergonomiczne i w pełni regulowane miejsce kierowcy , gwarantujące bezpieczną jazdę.
Komfort ten gwarantuje nowy wymiar miejsca pracy kierowcy – mFap Continental.
Funkcje użytkowe mFAP:
1. Możliwość regulacji panelu przyrządów i kierownicy pod względem wysokości i kąta jako jednej całości- ergonomiczne rozwiązanie dla kierowców o wzroście od 158 do 200 cm.
2. Zespół kierownicy / deski rozdzielczej regulowany jest pod względem wysokości i nachylenia, a kąt tego nachylenia wynosi 13 °.
3. Dwa konfigurowalne panele przełączników.
4. Dwa dodatkowe panele wyświetlaczy, umożliwiające graficzną prezentację wybranych parametrów, połączenie z opcjonalnymi systemami oraz umożliwiające dynamiczną interakcję pomiędzy kierowcą a maszyną.
5. Design oraz wymiary paneli i klastrów można zmieniać zgodnie z wymaganiami użytkownika.
6. System operacyjny jest dostosowany do wymagań oprogramowania 2D/3D wraz z animacją obrazów.
7. Duży, 12,3 calowy kolorowy wyświetlacz o podwyższonej rozdzielczości MultiViu Professional 12 (MVP):
– możliwość graficznej prezentacji danych z wykorzystaniem głębi przestrzennej,
– kształtowanie palety barw,
– elastyczne kształtowanie wizualizacji informacji w zależności od trybu i pory jazdy
(zmiana ekranu w zależności od trybu jazdy, automatyzacja pracy kierowcy, np. przełączenie na obraz z kamery po naciśnięciu klawisza otwarcia drzwi),
– sytuacyjne przełączanie wyświetlanych informacji,
– zaawansowane oprogramowanie wspierające projektowanie panelu sterowniczego HMI,
– optymalizacja czasu i kosztów projektowania podczas prac na bieżącym i przyszłymi projektami ,
– łatwe zarządzanie wariantami poprzez oprogramowanie,
– dostosowanie kontrastu i palety barw do aktualnego oświetlenia zewnętrznego.
8. Standaryzacja elementów sterujących oraz rozmieszczenia przycisków sterujących lub zespołów przycisków, dzięki czemu uzyskujemy jednorodność i powtarzalność elementów co ułatwia obsługę pojazdu przez kierowców.
9. Zapis i odczyt komunikatów błędów ułatwiający serwisowanie i diagnostykę pojazdu.
10. Eliminacja dodatkowych monitorów i wskaźników.
Zmiana położenia Miejsca Pracy Kierowcy umożliwia indywidualne dopasowanie oraz ergonomiczną pracę. Przejrzystość informacji dostarczanej kierowcy , dzięki uporządkowaniu informacji z dodatkowych monitorów i wskaźników wpływa na wzrost bezpieczeństwa pasażerów i kierowcy – wszystkie informacje są w zasięgu wzroku i kierowca może skupić się na drodze, a nie na obsłudze pojazdu.
Producent pojazdów za pomocą standaryzowanych komponentów oraz elastycznego oprogramowania może tworzyć wiele wersji modelu podstawowego, elastycznie reagując na potrzeby rynku i wymagania użytkowników. Dzięki standaryzacji komponentów ,obsługa i serwisowanie są proste, wygodne i nie wymagają ogromnych magazynów części zamiennych.
Miejsce pracy kierowcy mFAP to rozwiązane systemowe, ograniczające choroby zawodowe, likwidujące różnego rodzaju schorzenia fizyczne ( kręgosłupa, stawów, ścięgien ), związane z niewygodną lub wymuszoną postawą kierowcy podczas pracy za kierownicą.
Komentarze