Delphi na targach IAA

, 22 września 2008, 0:00

Delphi przedstawi swoje najnowsze propozycje dla pojazdów komercyjnych na zbliżających się targach motoryzacyjnych IAA „Commercial Vehicles show” w dniach od 23 września do 2 października w Hanowerze, w Niemczech.

Na swoim stoisku, firma Delphi przedstawi zainteresowanym próbkę swej bogatej oferty dla pojazdów użytkowych, w tym technologie wspomagające bezpieczeństwo drugiego kierowcy (rezerwowego), zmniejszające zużycie paliwa i redukujące emisję szkodliwych substancji. Delphi zaprezentuje również kilka technologii audio-wideo, które pomogą uczynić życie w drodze trochę przyjemniejszym.

Oto produkty wystawiane na stoisku firmy Delphi:

Nowe układy zasilania silników dieslowskich o ultra wysokim ciśnieniu wtrysku paliwa przeznaczone do aplikacji podstawowych, średnich i aplikacji o dużym obciążeniu
Firma Delphi dokona odsłony swych nowych systemów zasilania silników dieslowskich o ultra wysokim ciśnieniu wtrysku paliwa przeznaczonych do aplikacji podstawowych, średnich i aplikacji o dużym obciążeniu, na zbliżających się targach motoryzacyjnych IAA, na pokazie „Heavy Duty (HD)”.

Delphi na dobrej drodze do wprowadzenia na rynek „elastycznego” systemu zasilania z ogniwa paliwowego budowanego na bazie zestalonych tlenków (SOFC)
Technologia Delphi SOFC (ogniw paliwowych) bezpośrednio związana jest z przepisami zaostrzającymi korzystanie z biegu jałowego na postojach i innymi propozycjami dotyczącymi emisji szkodliwych substancji, hałasu i zużycia paliwa przez ciężarówki. Systemy zasilania pomocniczego SOFC byłyby wykorzystywane w celu dostarczania energii elektrycznej podczas parkowania. System Delphi SOFC przetwarza energię chemiczną zawartą w konwencjonalnych paliwach bezpośrednio w nadającą się do wykorzystania energię elektryczną bez spalania. Dzięki ograniczeniu pracy na biegu jałowym i korzystaniu z ogniwa paliwowego SOFC zamiast z silnika głównego zredukowana zostaje emisja, hałas jest prawie wyeliminowany i powstają znaczne oszczędności na paliwie. Ta nowa technologia Delphi, której dostępność oczekiwana jest w nadchodzących latach będzie miała możliwość stosowania różnorodnych paliw, w tym z gazu ziemnego, oleju napędowego, bio-paliw, propanu, benzyny, paliw węglopochodnych i paliw stosowanych w wojsku. Oprócz tej elastyczności paliwowej ogniwo SOFC będzie miało kompaktowe wymiary.

Synteza czujników w celu zwiększenia skuteczności systemów ostrzegania przed zderzeniem

Aktywne systemy bezpieczeństwa Delphi mogą pomóc zmniejszyć liczbę i dotkliwość wypadków z udziałem ciężarówek dzięki ostrzeganiu kierowcy o zbliżającym się niebezpieczeństwie, gdy na linii jego ruchu, przed jego ciężarówką znajdą się inne stojące lub poruszające się pojazdy. Delphi wykorzystuje czujnik zsyntezowany (wizyjny z radarowym) w celu zwiększenia skuteczności systemu ostrzegania przed zderzeniem.

Elektroniczne układy zapobiegania zderzeniom od tyłu
Firma Delphi ma duże doświadczenie w dostarczaniu producentom pojazdów użytkowych systemów wspomagających kierowcę – bardzo wydajnych a mimo to za rozsądną cenę. Delphi było pionierem w zaprojektowaniu i uruchomieniu produkcji przemysłowej czujników radarowych, a bieżącym przykładem jest nowa generacja czujników radarowych o bardzo korzystnym stosunku kosztów do wydajności. Delphi pierwsze przeszło na skanujące czujniki radarowe, które są technologicznym kamieniem milowym osiągniętym dzięki dostępności komponentów o największej szybkości przełączania oraz bardzo wydajnym procesorom sygnału. Mogą być produkowane w standardowych procesach produkcyjnych i dlatego mogą być nawet do 75 procent tańsze. W ten sposób inżynierowie Delphi w ostatnich latach redukowali koszty aktywnych systemów bezpieczeństwa – w ciągu ostatnich pięciu lat o około 50 procent.

Nowe systemy audio do pojazdów użytkowych uprzyjemniają kierowcom długie podróże
Delphi ma ponad 72 letnie doświadczenie w osiąganiu optymalnej jakości dźwięku w środowisku, jakim jest pojazd.

Nowy system audio Delphi dostępny w ciężarówkach Delphi oferuje wiele możliwości i sprawił, że Volvo była pierwszym producentem ciężarówek, który wprowadził kompletny system integrujący opcje Bluetooth, MP3, USB oraz iPod. Oprócz wysokiej jakości dźwięku, systemy audio Delphi wyposażone w technologię Bluetooth umożliwiają kierowcy korzystanie z ich osobistego telefonu komórkowego bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy. Pozwala to lepiej skupić się kierowcy na tym, co dzieje się na drodze przed nim.

Wysokowydajne technologie klimatyzatorów idealnie dopasowane do aplikacji CV

Na targach IAA Delphi będzie lansować kilka technologii klimatyzatorów, w tym wysokowydajny kompresor o stałym skoku tłoka, kompaktowy kompresor o zmiennym skoku tłoka (CVC) oraz kondensor 16 mm. Przy kilku dostępnych zmiennych wymiarach, kompresory Delphi o wysokiej wydajności CSP (Compact Swash Plate) okazują się idealnie dopasowane do wielu aplikacji. Inteligentne projektowanie w Delphi doprowadziło do kompaktowego, lekkiego, wysokowydajnego kompresora CSP, który osiąga maksymalną wydajność chłodzenia zarówno na jednostkę masy, jak i na jednostkę objętości. W dodatku ten nowatorski projekt zapewnia łagodną pracę kompresora przy zmniejszonym hałasie, co podnosi jego atrakcyjność zarówno wśród producentów jak i właścicieli pojazdów. Ten opłacalny projekt jest idealny zarówno do zastosowań stacjonarnych jak i mobilnych w pojazdach użytkowych. CVC produkcji Delphi, kolejna generacja technologii kompresorów o zmiennym skoku tłoka, daje jeden do dwóch procent oszczędności na paliwie w porównaniu z technologią stałego skoku tłoka. Ulepszony mechanizm pozwala dostosować CVC zarówno do sterowania pneumatycznego jak i elektronicznego.

Architektura elektryczno-elektroniczna pomaga chronić środowisko

Innowacje elektryczno-elektroniczne Delphi takie jak urządzenie do monitorowania akumulatora może pomóc kierowcom pojazdów komercyjnych oszczędzać paliwo i zredukować emisję CO2. Urządzenie Delphi do monitorowania akumulatora łączy w sobie nowatorski czujnik IVT z oprogramowaniem, które oblicza parametry stanu technicznego akumulatora (SOH) oraz stanu jego naładowania (SOC) i ostrzega kierowcę o konieczności wymiany lub naładowania akumulatorów. Tym samym pomaga zapewnić optymalną wydajność akumulatorów i udostępnić więcej opcji elektronicznych gwarantując przy tym zachowanie mocy koniecznej do uruchomienia silnika. W przypadku zintegrowania z pojazdem jako część aktywnego systemu zarządzania energią, urządzenie Delphi do monitorowania akumulatora może również pomóc w poprawieniu ekonomiki zużycia paliwa i wydłużyć żywotność samego akumulatora.

Nowe programy naprawcze wtryskiwaczy i pomp do silników dieslowskich na rynku pojazdów średnich i ciężkich
Delphi ponownie potwierdzi swoje zobowiązanie do dostarczania na rynek platformy do gruntownego serwisowania w pełnym zakresie dieslowskich technologii wyposażenia fabrycznego z uwzględnieniem sektora pojazdów średnich i ciężkich. Najnowsze ogłoszone dodatki do tej możliwości serwisowania to programy napraw elektronicznego urządzenia wtrysku typu E1 montowanego w aplikacjach Hyundaia i Volvo oraz pompy do układu zasilania typu DFP3 do JCB.

Firmę Delphi na targach IAA będzie można znaleźć na stoisku nr A06 znajdującym się w hali 17

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!