Volvo z wyprzedzeniem wykryje niebezpieczeństwo

, 2 listopada 2008, 0:00

Samochody ciężarowe, które automatycznie rozpoznają niebezpieczne sytuacje na drodze, zanim zrobi to kierowca. Brzmi to niezwykle jednak w ciągu najbliższych dziesięciu lat może okazać się to rzeczywistością.

W dniach 22-23 października 2008 Volvo Trucks, wraz kilkoma partnerami, zaprezentowało, w jaki sposób przyszłościowe systemy komunikacji pomiędzy pojazdami i otoczeniem mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Pokaz odbył się na torze testowym zlokalizowanym koło Frankfurtu, w Niemczech.

Roboty drogowe za najbliższym zakrętem, pojazd uprzywilejowany szybko nadjeżdżający z tyłu, samochód, który zahamował na środku drogi lub płat lodu zalegający na nawierzchni. To tylko kilka przykładowych, potencjalnie kolizyjnych sytuacji, których można by było uniknąć, gdyby samochody ciężarowe, samochody osobowe, motocykle i infrastruktura komunikowały się ze sobą.

– Dzięki nowym technologiom komunikacyjnym, kierowca może być szybko ostrzeżony o potencjalnym niebezpieczeństwie i łatwiej uniknąć problemów. Rozwiązania te otwierają drogę do całkowicie nowej generacji systemów bezpieczeństwa czynnego – mówi Lars-Göran Löwenadler, Dyrektor ds. Bezpieczeństwa w Volvo Trucks.

Systemy komunikacyjne prezentowane na torze testowym
W ramach funkcjonującego w Unii Europejskiej konsorcjum C2C-CC (Car 2 Car Communications Consortium), producenci pojazdów, dostawcy systemów i naukowcy wspólnie opracowali system, umożliwiający komunikowanie się pojazdów i otoczenia między sobą. W dniach 22-23 października br., na torze testowym firmy Opel, znajdującym się w Dudenhofen koło Frankfurtu, odbyła się pierwsza publiczna prezentacja praktycznych zastosowań tego systemu w rzeczywistych sytuacjach.

W projekcie uczestniczy dziewięciu producentów samochodów osobowych i tylko jeden producent pojazdów ciężarowych.
– Podobnie jak konsorcjum C2C-CC, Volvo Trucks poświęca wiele uwagi kwestii bezpieczeństwa czynnego, biorąc pod uwagę całą, złożoną infrastrukturę drogową. Poprzez udział w tym projekcie, uczestniczymy w tworzeniu podstaw dla jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa, nie tylko z myślą o kierowcach naszych samochodów ciężarowych, lecz o wszystkich użytkownikach dróg w Europie – wyjaśnia Lars-Göran Löwenadler.

 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!