Citea in the city

, 3 grudnia 2008, 0:00

Wśrod pojazdów produkowanych przez holendersko-belgijski koncern VDL Bus & Coach w naszym kraju najbardziej znane są turystyczne i międzymiastowe autokary Bova. Trafiło też do nas całkiem sporo autobusów marki Jonckeere. Teraz nadeszła kolej na autobus typowo miejski.

Pierwszym znaczącym zwiastunem planów wprowadzenia do Polski autobusów miejskich produkowanych przez VDL była premierowa na terenie naszego kraju prezentacja nowego modelu Citea na targach Transexpo 2008 w Kielcach. Charakteryzujący się oryginalną stylistyką autobus niskopodłogowy Citea CLF miał swoją światową premierę w ubiegłym roku. W tym roku w Hanowerze pojawiła się jego niskowejściowa siostra Citea CLE.

VDL Citea CLE 120 jest dwunastometrowym autobusem przeznaczonym do obsługi zarówno linii miejskich jak i podmiejskich. Na odcinku od przednich do drugich drzwi podłoga przebiega na wysokości 340 mm, natomiast w tylnej części wznosi się nieco i pasażerowie mają do pokonania dwa niskie schodki o wysokości 200 mm każdy.

Podstawowa wersja autobusu Citea CLE 120 wyposażona jest w dwoje drzwi, co jest najczęściej spotykanym rozwiązaniem w krajach Europy Zachodniej. Dzięki modułowej konstrukcji nadwozia w prosty sposób można także stworzyć odmianę trzydrzwiową (np. na rynek polski) lub jednodrzwiową (np. dla przewoźników brytyjskich). Dwunastometrowa Citea 120 jest także pierwszym wariantem jeśli chodzi o długość nadwozia. Wkrótce do oferty VDL dołączą także odmiany o innej pojemności.

Autobusy Citea produkowane są w holenderskich zakładach VDL Berghof Heerenveen, które wyspecjalizowaly się w budowie pojazdów miejskich i podmiejskich. Fabrykę w Heerenveen opuszczają także niskowejściowe autobusy Ambassador 106 i 120. Citea jest kontynuatorem stosowanych w Ambassadorze rozwiązań mających na celu obniżenie masy własnej pojazdu.

Artykuł ukazał się w nr 12 (54) magazynu Trailer Magazine

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

127.255.255.*, 3 grudnia 2008, 0:00 0 0

A ja wolę Solarisy

Odpowiedz